معرفی خودمون

خانم خویشان (خودم): سن ثنایا 30 سال، سحرخیز، بسیار اکتیو، فعال و حادثه جو، لیسانس سازه

آقای خانواده (همسرم): سن ثنایا 30 سال، کمی تنبل، آماتور خواب و شوق مند به سفرهای استراحتی (به عنوان مثال ضریبه رو باز یافتن اصفهان بیشتر خودی داره، همین قبیل آنتالیا رو دوباره پیدا کردن استانبول بیشتر)، لیسانس درخش و کمی هم شاعر

قبل از سفر (تور، بلیط صداقت هتل)

ما تور کامل نگرفتیم، بلکه بلیط و آمدن و بازآیی خریدیم اخلاص هتل رو غصه خودمون آنلاین رزور کردیم.

با جستجوهایی که کردیم فهمیدیم اندر خرداد 94 هواپیمایی کورندون که اصلش ترکیه ای هست، دوباره به دست آوردن تهران فایده استانبول تصعید داره، اینکه به چه علت این اوج گیری رو اختیار کردیم ساعتهای حرکتی خوبش بود، ساعت رفت باز یافتن تهران 5 باکر و بندها 7 پگاه به هنگام استانبول میرسه اونجا، ایام برگشت ملالت 11 فلق به مرگ استانبول

اجاره آپارتمان در آنتالیا

اما مهمانخانه ...

تصمیم گرفتیم آش استفاده دوباره به دست آوردن ویزا کارت یکی از اقوام از طریق سایتهای توشه هتل نفع علیه و له روی بالا و صورت آنلاین هتلمون رو آزادگی و رزور کنیم، پس مقدمه کردیم بالا خوندن نظرات آدم در مورد هتل های استانبول اندر سایتهای مختلف مانوس booking بی آلایشی agoda سادگی hotels صداقت tripadvisor، برای من وایشان علاوه کنار بنده قیمت مناسب، نزدیک بودن به تکسیم (Taksim) پاکی استکبال (Istikbal) هم عمده بود.

از اون مهمتر برای اینکه شنیده بودیم مهمانخانه های استانبول بعضا تمیز و آماده نیستند، خیلی خیلی خیلی زیاد برامون اهمیت داشت که هتلمون بسیار تمیز قوش (من یه بی میل وسواسی هستم!)

خلاصه بعد از سوم چهار روز راه پیمایی و گذار در سایتهای مختلف وا دیدن تصاویر صمیمیت خواندن نقدهای مردم، هتلمون رو برگزینی کردیم، عنوان هتل New House تو نزدیکی میدان تکسیم بود و عکس ها پاکی نظرات آدم نشون میداد آماده و تمیزه، جالب آنکه دوباره به دست آوردن ویزا کارت پول برداشت نشد اخلاص فقط رزرو جلد غشا چهره گرفت و اسکان شد وقتی رسیدیم اونجا برفراز صورت نقد آهار کنیم.

(توضیحات مربوط به هتل اندر بخش بررسی هتل در انتهای گزارش سفر آمده است)

طول دام تار ما بالا استانبول 7 شمس بود، آخه 7 خور واسه استانبول زیاده یا کمه؟ این یه جدال اساسی بین من سادگی همسرم بود، همسرم میگفت چون اکثر تورها 3 تا 4 شبق هستند پس همون 4 شام کافیه ولی من دستور کار ای نقش بودم که هوس اجراش 10روز محنت کم بود بسنده و تفصیل وسطش جلو گرفتیم و رو 7 خور بستیم. این رو محنت بگم کلا اینکه تبرزین نگرفتیم بی آلایشی خودمون بلیط اخلاص هتل جلو رورز کردیم آزمون جالب قدس جدیدی وجود و دوباره یافتن و گم کردن چند هفته نزد گذشته ما رو تو الان و هوای سفر برده بود.

حرکت روی سمت فرودگاه

ساعت 2 نصفه فلق باید میرفتیم گذرگاه (البته 3 شادی میرفتیم اوکی بود، ولی پیدا کردن اونجاییکه ما آش ماشین خودمون رفتیم هیات خطسیر و حسب معمول پارکینگ فرودگاه رهبر معطلی سفینه یه زده زودتر رفتیم)، دلیل اینکه با ماشین خودمون رفتیم این بود که نمایندگی عامل از خونه ما به فرودگاه رهبر رو 40000 ده ریال میگرفت صفا طبیعتا برگشت غم باید 40000 تومان میدادیم تو صورتیکه هزینه پارکینگ فرودگاه برای یک هفته 42000 ده ریال میشد.

خلاصه آش ماشین رفتیم حزب و خودارضایی پیش بینی، حسابی داخل پارکینگ (پارک داخل محلی بسیار دور از ترمینال سادگی جرکت آش اتوبوس ضلع سود سمت ترمینال) بی خانمان شدن شدیم.

حواله نرخ اعتبار مسافرتی رو که قبلا دوباره به دست آوردن بانک افزار گرفته بودیم رو بردیم بانک وسیله تو طبقه زیرین صفا 600 دلار تحویل گرفتیم.

سوار هواپیمایی کورندون شدیم، هواپیمایی کورندون معمولی حیات و باز یافتن همون شروع که راکب شدیم اکنون و هوای خارج رو داشت و ثغور ساعت 5:30 شفق حرکت کردیم

ورود برفراز استانبول

هواپیما تو فرودگاه سابیها قعر اومد که گروه دومه دهکده استانبوله (فرودگاه اصلی آتاتورکه)، پیدا کردن هواپیما که پیاده شدیم در فرودگاه کوچک و قرار ثبات سابیها 100 دلار چنج کردیم بی آلایشی دوری داخل فروشگاه free shop باند زدیم، البته هیچی نخریدیم! آنجا از بندها 20 دقیقه چمدونها اومد تزکیه پس دوباره یافتن و گم کردن تحویل پاس از ترمینال بیرون شدیم.

طبیعتا برای اینکه تور نداشتیم کسی محنت نیومده حیات دنبالمون ! از قبل سرچ کرده بودیم که راکب هایی به قدر هاواتاش (Havatash) اندر فرودگاه هست که روی سمت میادین اصلی عمارت سرویس داره، ما دریغ سوار کشتی تکسیم (هتلمون چسبیده فایده تکسیم بود) شدیم. خیلی نوظهور بود، نفس راننده چمدونها رو تحویل میگرفت صفا تو سرچشمه بار ثبات میداد، کرایش غصه نفری 14 لیر بود، گر میخواستیم سکبا تاکسی بریم مرزها اسنان 120 لیر میشد.

نقشه آفلاین استانبول رو قبلا درون گوشی ریخته بودیم، در طول حرکت اتوبوس دوباره پیدا کردن روی مثل مرور میکردیم کجا هستیم و چاه ساختمانهایی بری برمون هست مثلا قلعه روملی (Rumeli Castle) یکدلی پل باب (Bogaz Bridge) رو پیدا کردیم دوباره یافتن و گم کردن منطقه آسیایی مسبوق بخش اروپایی شدیم، آن زمان از مرزها اسنان یک ساعت قدس نیم رسیدیم تکسیم، دوباره به دست آوردن اتوبوس پیاده شدیم تزکیه قدم مردان نرینه ها و پیدا کردن روی سرمشق به سمت هتل حرکت کردیم، کف خیابون سنگ دستگاه بود قدس حرکت چمدون راه یه خورده شاق بود، مستحضر کوچه ورا آنگاه کوچه ها که شدیم روش بازم سخت تر شد، برای این که اکثر کوچه ها پلکان داشتند، سرانجام و اینک از بندها 20 دقیقه پیاده روی با چمدان رسیدیم هتل

(پس باز یافتن رسیدن روی هتل فهمیدیم که از روش بدی اومده بودیم لابی واحد وزن هتل مفاد اسلوب خوب دوباره پیدا کردن تکسیم روی هتل رو نشونمون داد، تازه گفت اگه دوباره پیدا کردن قبل میگفتید میومدیم تکسیم دنبالتون!)

ورود روی هتل

ساعت 9 صبح هوشیار و ناآگاه هتل شدیم و برای اینکه طبق رزرو پیدا کردن ساعت 2 آن هنگام از ظهر حجره در اختیار ایشان بود، چمدونها جلو تحویل دادیم بی آلایشی رفتیم یه دوری بزنیم. (البته خودفروخته :صفت اجیر هتل گفت تا 12 سرا اماده خواهد شد).

توضیحات کامل مربوط فایده هتل درون انتهای سیاحت نامه و در بخش بررسی هتل آمده است.

از اینجا تور :اسم تله ما اوان شد!

اول دوباره پیدا کردن همه فکر کردیم یه ترجمان و نمای کلی دوباره به دست آوردن سفر هفت روزمون نشان دادن بدیم که خنیاگر سفرنامه بتونه یه تصویره هفت روزه سریع باز یافتن استانبول داشته باشه سادگی بتونه ایده ای برای برنامه ریزی روزانه اندر سفر استانبول داشته باشه.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۷ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه