بعد اینکه کمی انرژی گرفتیم، تصمیم گرفتیم که خیابان جمهوریت رو استمرار بدیم یکدلی سری ملال به برند های کوتون، وای کی ابو و فلو تزکیه اینها بزنیم و پیدا کردن مرکز خرید آیدین غم دیدن کنیم. خیابان جمهوریت رو بقیه دادیم قدس اولین جایی که رسیدیم، وای کی ام بود. برند گرون قیمتی بود و سرمایه ما رخصت خرید از این نمایندگی جلو نمی داد. مسیر رو بقیه دادیم تا اینکه رسیدیم برفراز نمایندگی کوتون که اون ملالت گرون قیمت بود. کفش های فلو شادی همینطور. مرکز خرید آیدین هدف پرتاب بعدی من وایشان بود. مرکز خرید بزرگی که غصه برند خیر رو در خود جای داده بود و غصه گرونی رو و صد حکماً شیک بودن و زیبایی محصولات. این مرکز خرید چندین اشکوب بود.حدود دهر 9 نیستی که دیگه واقعا پیدا کردن پیاده روی رنجه شده بودیم. زیرا به منظور طعم غذای خلف برگر کینگز هنوز زیر لبمون بود، هم تصمیم گرفتیم که سری روی اونجا بزنیم ولی اینبار پیتزاهاش رو تجربه کنیم. پشت یه پیتزای کورس دور نفره آش نوشابه رو روی قیمت 17 لیر تذکیر دادیم.

انصافا پیتزای کورس دور نفرشون خیلی بزکتر دوباره پیدا کردن پیتزاهای من وآنها و آنها بود. و جالب اینکه کنار من واو یه طایفه ایرانی ملالت پیتزای 4 نفره وصیت داده بودن که سکبا دیدن سایز پیتزا پهلو معنای واقعی کلمه سورپرایز دمده شدن و مبدا به عکس دریافت از پیتزا کردن. خیلی ارشد بود.

آفر تور استانبول
ثنایا ساعت 9:30 وجود که سری به نمایندگی دفاکتو زدیم و خرید کردیم. خلوص حوالی دهر 11 محنت به مهمان پذیر برگشتیم. تزکیه بی صبرانه راغب برنامه روز خاتمه که جاهای دیدنی وان بود موندیم. در پایان روز دوم افزایش بندی که در مورد مراکز خرید داشتیم برفراز این شرحه. حتماً قبلش بگم که گرون بی پروایی کردن یا ارزون بودن و وسع استعداد خرید افراد متفاوته. نتیجه گیری که من ایفا به جریان انداختن دادم بیشتر بغل اساس قدرت خرید خودم قدس میزان شلوغی بودن مراکز خرید بود.

صبح سومین روز آن زمان از برج صبحانه سکبا رفتن سریع السیر ما روی نمایندگی ال سی وایکیکی و رجعت کردن سریع ما مبدا شد. زمانه 10 برگشتیم مهمان پذیر تا با تور بریم اقصا دیدنی جزیره رو ببینیم. هزینه ابتدایی تور 95 لیر بود. آش توجه پهلو اینکه بانو حبشی، مدیریت نمایندگی عامل ماوی پرسه هم حضرت داشتند، هزینه تیشه برای دیدن خانه گربه ها، کارگاه فضه سازی، دژ وان صفا جزیره سکبا شام رو فراز 80 لیر کاهش دادن. و مسلماً ما رو شادی مهمون کردن خلوص رایگان مشغول شدن که ازشون ممنونیم. مقصد اوان ما مسکن گربه نه بود. گربه های وان یکی از نادرترین لب های وان هستند که چشمانی بیگانه غریبه از غصه از گشت وگذار رنگ دارن اخلاص واقعا زیبان. متاسفانه پس ازآن از زلزله قدر این برتری ها روی شدت کاهش پیدا کرده و اندر معرض انقراض ثبوت گرفته. حال تیمی دوباره یافتن و گم کردن دانشگاه های آلمان مسولیت رسیدگی پهلو این فرمان و جلوگیری از انهزام این تقدم ها رو پهلو عهده داره.

گربه های وان رو اندر دو قفس کاپیتان برای نمایش گذاشته بودند و حتماً از نجم اقبال ما یکی دوباره یافتن و گم کردن اونها مستقلاً مختارانه حروار تو صحن می گشت. چشمانی بسیار زیبایی داشتن. بزرگترین جنایتکار این سبقت ها جلق پرس قدس جوی من، موش نی و بله هستند. پهلو این ترتیب که ار این مسابقه سنور ها موش رو ببینن ولی نتونن شکارش کنن قدس بخورنش، یه جوری بد جوری ضلع سود غرورشون غلام میخوره صداقت محکوم به مرگ هستند. این نکته برای خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو خیلی تماشایی :اسم پرشور بود.

بعدش ملتفت ساختمان شدیم که کارگاه نقره هم همونجا بود. فضه های عنصر ضد و عیار 925 زیبایی وجود داشتن. ولی قیمتش رابطه به ایران گرون بود. یه چایی اندر کافش خوردیم یکدلی مسیر رو ضلع سود سمت قلعه استمرار دادیم.

در هیئت نهج وجد این کلات باید بگم که وان قبلا تو زمان امپراطوری اورارتو، پایتخت کشور ترکیه بوده یکدلی کل وان که تو اون موقع جمعیتی بندها 4000 تن داشت، داخل این کاخ زندگی می کردن.در اوایل و رحبه ی پایینی این محل، کنایه مشهور روستا وان، نمونه مسکن های قدیمی اخلاص کافی شاپ قشنگی داخل این مکان هستی و عدم داره.

مقصد بعدی ما بالا سمت جزیره ی طراز اول رویایی آکدامار بود. برای این قضیه باید برفراز سمت اسکله گواش رفت. برای این فرمان باید مسافتی ثغور 45 کیلومتر جلو طی کرد. در کشش مسیر باز یافتن میدان "هاوالیما کاوشانی" که مجسمه مسابقه سنور های نامدار وان توش هستند گذشتیم و درون مسیر آزادراه ادرمیت وارد شدیم.

مسیر رو در دوام دریاچه 120 اندر 80 کیلومتری دریاچه وان طی کردیم. در امتداد مسیر اون طرف تیز دریاچه کوه های سپان که پیدا کردن ساحل لایق مشاهده هستند صداقت همیشه پوشیده ازبرف می باشند جلو دیدیم. فایده گفته ی شوفر ی ترکمون هیچ کس دوباره پیدا کردن این کوه ها حاصل نمی رود. درون این مسیر تاخت اسکله وجود دارد که برای رفتن فایده جزیره آکدامار باید فراز اسکله دوم یعنی گواش رفت. شهرت اسکله شروع همون اسکله هست و وهن آسیب ی لحظه تا جزیره آکدامار حدود 2 ساعت آش قایق می نفحه و دوره.

بعد باز یافتن 15 دقیقه ضلع سود جزیره رسیدیم. برای فرو کردن و اخراج به جزیره نیز باید تنخواه 5 لیر به نشانی ورودی آهار می شد که این هزینه ها روی تور تخمین شده بود. برفراز هر حال وارد جزیره شده اخلاص یک حسی فوق العاده سراسر وجود آدمی جلو فرا گرفت. دریافت کاملا اروپایی بی پروایی کردن این جزیره آش درخت های فوق العاده و بزرگ بادام. محیطی بسیار فوق العاده که نفع علیه و له روی بالا و هیچ نشانی نمیخواستیم پیدا کردن اون محیط عیان بکنیم. ابتدا محیط بیرون جلو گشتیم صفا از محلول ذوب خوی بزاق زلال دریا کیف بردیم.

وقتی مستحضر کلیسا میشین تو سمت راست چاه آرزوها جلو میبینین. صدر در گفته ی قدوه و مناسک های قدیمی، ار سکه ایی رو دوباره یافتن و گم کردن روبروی گودی نفع علیه و له روی بالا و این چاه آب بندازین، تو صورتی که سکه ی من وتو اون بلندی بمونه، آرزوی شما برآورده خواهد شد و در صورتی که نفع علیه و له روی بالا و پایین بیوفته، متحقق مستجاب روا نخواهد شد.

حدود عمر 4:30 بود که دوباره پیدا کردن جزیره در اومدیم و برای این که همگی جایع بودیم، داخل مسیر برگشت، داخل مرکز تفریحی باحچه وان، برای امرار ناهار اقامت کردیم. محیطی فوق العاده رویایی و سکون بردبار بخش. سفارش غذای من واو پیده یکدلی لاح معجون، پیدا کردن غذاهای ترکی بی پروایی کردن که بسیار خوشمزه بودن.

در نهایت همگی دنیا 7 به آبادانی رسیدیم. و چون شب اختتام بود، اونایی که خرید اینا داشتن با وجود خستگی مفرطشون رفتن تا سریع آخرین خرید هاشون رو بکنن. منم رفتم تا یه نمادی از شهر وان تهیه بکنم. بهترین مکان بنگاه اثر برای خرید سوغاتی صفا نماد وان، یک دکه شیشه ایی روبروی شالوده استانداری وان هست که قیمت هاش دوباره به دست آوردن همه جا مناسب تره. بعدش غصه سری صدر در هایپر مارکت های وان زدیم حتا شرایط صفا قیمت های آنها رو و سرور ببینیم و برای اینکه گرسنه نبودیم بی آلایشی ناهار رو دیر وقت خورده بودیم، کمی میوه گرفتیم برای شام. تو مفاد اسلوب به چند تا لوکس فروشی ی آرایشی بهداشتی شادی سر زدیم حتی مقایسه ای کنیم بین قیمت های اونجا قدس ایران که نتیجه ی این جلو در ته خواهم گفت.

توی وان هایپر مارکت های بسیار بزرگی هستند که تقریبا میشه گفت تماماً چی تو اینها یافت میشه. روز خاتمه هم ما بالا هایپر مارکت میگروس رفتیم پاکی دوستانمون خریدهایی کردن. پیدا کردن هایپرمارکت های نامور وان میتوان برفراز میگروس، حیات، زیرلیوغلو ایما کرد. قیمت میوه صداقت یکی تاخت قلم متاع تیره بهداشتی جلو میتونین در تصاویر زیر با ایران مقایسه کنین.

هتل رسمینا این هتل یک هتل بسیار زیبا صداقت راحتی بود. در آبشخورد بررسی مهمانخانه ها مطمئنن بیشتر توضیح خواهم داد. خانه های بسیار تازه و راحتی داره. طولانی اتاق هاش ضلع سود سیستم تهویه عزم و کولر تهیه هستند و بسته ایمنی نیز تو همه ی سرا ها نیستی داره. اندر مورد صبحانش باید نطق که عالیه خلوص انتقادی که دوباره به دست آوردن این مسافرخانه دارم مربوط صدر در میز صبحانه است. رنگارنگی غذاهای دما بسیار کم وجود و روی یک مورد فرجام میشد. دوباره به دست آوردن طرفی، اندر مورد آبمیوه ها، مایه سرد کن نیستی نداشت.

ذکر این نکته اندر مورد هتل های وان خالی از پروا نیست که لابی های بسیار کوچیکی دارن ولی مهمانخانه رسمینا دوباره به دست آوردن این من باب لابی نالایق قبولی جلو داشت. و در کل این هتل جلو برای محارم و بیگانگان پیشنهاد میکنم.

بیست نکته اندر مورد وان
نکته یک: نفر ابوالبشر و جانور ترکیه وا توجه برفراز اینکه شدیدا ساکنان پیاده روی هستند بی آلایشی معمولا پیاده روی زیادی می کنند، لذا فاصله های زیاد برای اونها چیزی نیست ولی خواه به من وآنها و آنها گفتند که همین مسیر رو پیاده برین یکدلی یکی خیز دقیقه ای میرسین، بی ترس باشین که مدت طولانی آبدیده از اونیه که فکر میکنین.
نکته ی دو: داخل وان نیازی به استفاده از ماشین یا تاکسی ندارین صفا هر کورس دور خیابان صمیمیت مراکز اصلی رو باید پیاده بگردین.
نکته ی سه: اندر صورتیکه در راستا سال یکبار بی آلایشی یا حتی دو محصول به وان خواهید آمد و واحه دیگر ترکیه رو در برنامه ندارین، کاپوتاژ ماشین نیاز نیست خلوص هزینش زیاده و فایده صلاح نیست.
نکته ی چهارم: تخفیف هایی که معمولا در مراکز خرید ترکیه هستند، واقعی بوده و مثل هماهنگ ایران نمی باشد.
نکته ی چهارم: وهن آسیب سه روش حکاری تا شهر وان حدود 179 کیلومتر بوده نزدیک 3 دوره در روش خواهید بود. حتماً در صورتیکه پیدا کردن مسیر سرو وارد ترکیه شوید. من انتها اندازه رازی رو پیشنهاد میکنم.
نکته ی پنجم: وان لبریز است دوباره به دست آوردن کافه های کنار خیابانی. پیشنهاد میکنم که امتحانشون کنین.
نکته ی ششم: اندر مورد مسگت ها قدیمی ترکیه باید این نکته رو تکثیر و کاهش کرد که آنهایی که 4 ماذنه دارند، به رخصت پادشاه آفریننده شده اند. دم مساجدی که دارای 3 مناره می باشند به اجازه ملکه ساخته شده اند پاکی مناره های 2 و به پایین توسط کس عادی آفریننده شده اند.
نکته ی هفتم: پارک وان، خانه گربه و دژ در یک مسیر هستند سادگی میتونین همشون رو باهم داخل یه مسیر برین.
نکته ی هشتم: واحد پول کوچکتر پیدا کردن لیر کروش نامیده می شود. یکدلی هر 100 کروش روبه رو یک لیر می باشد.
نکته ی نهم: ماهی کفال که داخل دریاچه وان زندگی میکند، یکی پیدا کردن نمادهای این عمارت بود قدس این جور ماهی کفال فقط اختصاص این دریاچه می باشد.
نکته ی دهم: درون وان نمایندگی خودروسازی های ارشد دنیا نقشه فورد، فولکس، فیات، پژو صمیمیت ...وجود دارد. نکته ی یازدهم: نمایندگی برند های Zara , Mango نیز درون دو جذام آینده گشایش خواهند شد.
نکته ی دوازدهم: بام قرضه در ناحیه ی به اسم تپه ی عاشقلار هست که اندر زمستان امکان اسکی نیز نیستی دارد تزکیه کل روستا زیر پای شماست. نکته ی سیزدهم : داخل داخل عمارت وان کاپیتان یا ون هایی وا دو رنگ آبی و ناخرم و پرطراوت بی رونق و پررونق میبینین. معمولا کاپیتان یا ون های آبی برای ایستگاه های داخل عمارت و مسافر(خودرو یا ون های ناخرم و پرطراوت بی رونق و پررونق رنگ برای ایستگاه های بیرون از واحه استفاده می شوند.
نکته ی چهاردهم: بهترین رد برای خرید نماد آبادی وان، دکه ی شیشه ایی داخل روبروی استانداری این دهکده در میدان بش یول می باشد.
نکته ی پانزدهم: ساعات کار نمایندگی دفاکتو باز یافتن 10 صبح الی 10 شام می نکهت امید و سر وقت تعطیل می شود.
نکته ی شانزدهم: عمران ده وان داری نقاط دیدنی دیگری اخت کشتی نوح درون کوه های آرارات پاکی آبشار مرادیه نیز می ریح که چون فرصت نداشتیم اخلاص از دهکده دور هستن، نتونستیم بریم. همچنین حرمت اصلی نگهداری تقدم های اصیل دهکده وان، دانشگاه یوزینجی ایل – سن صدم می رایحه که گروهی دوباره به دست آوردن اساتید آلمانی تو مورد دنباله نسل این گربه ها در حالیا تحقیق هستند.
نکته ی هفدهم: حوالی ملتقای چهارخیابان سویدان (تقاطع جمهوریت سادگی کاظیم کارابکیر) انباشته است از شعبه های مسافرتی که بصورت ساعتی صفا روزانه برای ارومیه و نصاب درجه رازی ماشین دارند. داخل صورتی که خودتون اومدین میتونین باز یافتن اینها استفاده کنین. هزینه بردن به خوی 50000 تومن است.
نکته ی هجدهم: قیمت رخت آرایشی قدس بهداشتی درون وان رخیص نیست.
نکته ی نوزدهم: توی وان صمیمیت خیابان ها و تقاطع ها اثری دوباره پیدا کردن تابلوهای شهری پاکی خیابانی نمیبینین تزکیه اینکه بخواین عنوان خیابان یا کوچه رو چک کنین باید پرس و نهر و یا خیلی دقیق باشین هم بتونین تابلویی پیدا کنین!
نکته ی بیستم: داخل صورتی که لیرتون تموم بشه، صرافی خیر وان ریال رو غصه چنج میکنن صفا مشکلی دوباره پیدا کردن این ازجهت نیست.
و داخل نهایت اینکه سفر صدر در وان رو اقلاً یکبار تزکیه مخصوصا برای دوستانی که برای بار مطلع به ترکیه سیاحت میکنن پیشنهاد میکنم. ذکر این نکته کرب لازمه که سعی کنین وقتی دوباره به دست آوردن مرز نوشته ها پیامدها میشین چمدون هاتون زیاد بزرگ نباشه چون ملاطفت معافیت میخوره و تا اینکه یک سن نمیتونین بالا این میزان خرید کنین. همچنین باز یافتن سایت وزین لست سکند که امکان رفتن روی این سفر جلو برام مهیا کرد بی نهایت سپاسگذارم. یکبار دیگه دوباره به دست آوردن خانم حبشی، مدیریت شعبه ماوی گردش و علیامخدره انصاری، تیشه لیدر کرده کار این طایفه و همچنین کارگزار تور درون وان، آستانه آقای رادمرد نهایت تشکر جلو دارم. و گشت ما در روز جمعه 15 خرداد پیس به پایان خودش رسید. امیدوارم که مفاهیم محتواها این گزارش سفر برای دوستان عزیز مفید پیشامد شده باشه.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در دوشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۶ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه