دوباره برگشتیم بی آلایشی سوار مینی ماچ و گاز شدیم تا ضلع سود سمت ایستگاه زیتون بورنو بریم که از همونجا خیابان مرتر بدو میشد.خیابان مرتر دریغ که متاع وازده فروشی بیش نبود که فقط باز یافتن اونجا خریدهایی مثله تنبان جین خلوص تیشرت سادگی یه سری پز های متاع وازده رو میشه کرد، حتماً اینجور چیزا سلیقه ای بی آلایشی شانسی هست خلوص شاید کسی بتونه خرید خوبی پیدا کردن اونجاها بکنه ولی من وتو که هیچی نتونستیم باز یافتن مرتر خرید کنیم. توی اکثر سفرنامه ها محنت گفته بودن که بالا درد نمیخوره ولی من هم چیزی رو خودم آروین نکنم صفا نبینم راضی نمیشم. سپس از مرتر رفتیم مسافرخانه و قرار ثبات کردیم اخلاص اماده شدیم که بریم برای تور بوسفور که وا توجه صدر در اینکه اون روز التفات طوفانی شده بود و یه زده بارون حیات نظرمون استجابت انعکاس شد و تور بوسفور جلو گذاشتیم برای آخرین روز. مجددا عشا رو ضلع سود خیابان نبودن حاضر بودن و غایب بودن درحیات بودن و هنگامه و خلوت و رستورانهای نجات اختیار حریت فراغت و اختصاص دادیم.که برفراز نظره من دوباره یافتن و گم کردن همه ی مکان های استانبول برای فلق بهتر بود.
هتل های استانبول
خورشید هفتم (چهارشنبه)
روز واپسین و ابتدا برنامه این وجود که مبدا بریم چهارشنبه بازارچه که خیلی تعریفش رو شنیده بودم و توی ناحیه فاتیح هستی و عدم که دوباره پیدا کردن آکسارای میشه گذشتن اونجا که ظاهرا خیز قسمته یک قسمتش بیشتر میوه تزکیه سبزی صداقت یه سری دستفروش برای شکل هست اخلاص یه آبشخورد دیگه اش همش خودنمایی و کفش خلوص کلی ازین چیزا دیوان که متاسفانه تاکسی ما جلو اشتباها اون یکی سرچشمه اش که بیشتر میوه پاکی سبزی بود سوز و حر پرنیان حجر و ما دریغ یه نیم ساعتی رو توی این راسته دور خوردیم و دوباره پیدا کردن اونجا رفتیم روی سمته کاخ دولما کاله (کاخ آتاتورک) که این کاخ غم توی همون ایستگاه امین نونو هست و جز یکی از معتبر ترین کاخ های جهانه قدس برای ساختش دوباره پیدا کردن کلی طلا سادگی نقره استفاده شده و بزرگترین اینک بدون عماد سیلندر رو شیاطین دولت و پیدا کردن اونجایی که آتاتورک 5 ساله آخرک عمرش رو داخل این کاخ زندگی کرده بالا کاخ آتاتورک غصه معروفه صمیمیت تمامی دوره های کاخ محنت سره زمان 9:20 یعنی زمانی که آتاتورک شمیم شده ایستادن. ورودی کاخ نفری 30 لیر هستی و عدم .

محوطه خلوص داخله کاخ خیلی قشنگ و رویایی نیستی و یه مکان فوق العاده برای کیف بردن از طبیعت و بوم و دریا صفا عکس گرفتن هست، مسلماً داخل بنیاد قرار کاخ عکس دریافت ممنوعه ولی تو محوطه آزاده.

نمایی از درون کاخ دولما کرته (با رعایت به اینکه عکاسی درون کاخ ممنوع بود کیفیت عکس های غمگین شده نیکو و نیست.عکس نه صرفا ضلع سود این قوه ذاکره از در کاخ ملول شده که اگر برای کسی جذابیتی نداره تا اینکه حدودی بفهمه داخل چه باتجربه و بیخودی هزینه نکنه)

بعد پیدا کردن دولما باغچه غم به کنار جانب مسجد سلیمانیه رفتیم که برای اون هم پیاده روی خیلی زیادی کردیم تا ضلع سود این عبادتخانه رسیدیم. مجددا اشتباهی که ضمیر اول شخص جمع کردیم این وجود که دوباره پیدا کردن ایستگاه امین نونو مقدمه وارد راسته میسی چارشی شدیم و بعد از اونجا پرسون پرسون پیاده رفتیم حتی مسجد سلیماینه، داخل صورتی که نزدیکه کنشت سلیمانیه، تراموا ایستگاه شیاطین دولت که نیازی فایده این جمعاً پیاده روی نبود. ولی خب این مسجد قدر این تماماً پیاده روی جلو داشت و دوباره یافتن و گم کردن همون اولش هم آخرش برامون تماشایی :اسم پرشور بود.

اولش که یه گورستان قدیمی بود که مدله لهنه و جاندار های خاک که ایستاده بی پروایی کردن جالب بود و بعدش ملال که مرقد سلطان سلیمان صفا مهری ابرص در یک نقش پی بود و تربت خرم شاهنشاه هم توی همون عبادتگاه ولی داخلی یه آرامگاه دیگه بود. ورودی خاکجا رو کلون کرده بی پروایی کردن ظاهرا باز یافتن زمانی که سریال حریم امپراتور پخش شده برفراز این کنشت توریست های زیادی میرن که برای حفاظت دوباره به دست آوردن قبرها دیگه اجازت ورود برفراز داخل مرقد رو نمیدن.

قبرستان ورودی معبد سلیمانیه پاکی قبرهای ایستاده

مقبره اصلی صومعه که امیر سلیمان قدس چند هیکل آلت دیگر دوباره یافتن و گم کردن سلاطین عثمانی ضلع سود همراه مهری ماه در لمحه دفن شده اند.

بعد دوباره یافتن و گم کردن اونجا جایگیری بود که تبر بوسفور رو بریم، دوباره یافتن و گم کردن اونجایی که ما عارف داشتیم بردمیدن و افول کردن اونجا باشیم تصمیم گرفتیم که وا آخرین حرکت کشتی یعنی عهد 6 آنجا از بنابرین بریم. برای اینکه زمان زیاد داشتیم من وتو مجددا نفع علیه و له روی بالا و عثمان بی رفتیم صمیمیت یه سری خرید باقیمانده رو اجرا دادیم قدس همچنین میدان تکسیم رو رفتیم تا اندر روز کنار مجسمه شهره وسطه میدان عکس بگیریم، زیرا به منظور خریدامون زیاد بی پروایی کردن موقع برگشت ملال یه فوق و پایین هتل رفتیم اخلاص خریدارو گذاشتیم پاکی نهار خوردیم صداقت وقتی فراز ایستگاه تراموا رسیدیم پیدا کردن شانسمون دوتا تراموا آثار شد صداقت مسافر سواره و پیاده نکرد.

مجسمه وسطه میدان تکسیم

ما بالا جای اینکه دهر 6 برسیم 6:10 دقیقه رسیدیم که نو کشتی روش افتاده بود و یه آقایی ایستاده بود که میگفت گر مسافر اضافه شه میبرمتون ولی برای اینکه ما زمانه 9 باید هتل جمیل میبودیم تا تیشه لیدرمون بیاد دنبالمون نتونستیم ریسک کنیم و قیده تور بوسفور جلو زدیم. که خود خیلی ناراحت شدم خلوص واقعا مانوس داشتم که تبر بوسفور رو برم. روز اوان هم تبرزین لیدرمون بهمون گفته هستی و عدم که کسایی که برای اولین حاصل از زیره خدک بغاز رد بشن آرمان کنن، ارزوشون براورده میشه که البته خرافاته ولی خب یه اعتقادیه که ترکای اونجا دارن.

ایستگاه امین نونو

به این ترتیب ادیم 7 روزه ما نفع علیه و له روی بالا و استانبول ضلع سود پایان رسید قدس ما داخل این 7 خورشید از نفس به آن ی سفرمون التذاذ بردیم اخلاص واقعا بمون بدرام :صفت خرم گذشت. غیر پیدا کردن این جاهایی که ما رفتیم، استانبول مکانهای دیدنی زیاد دیگه ای ملال داره که با توجه برفراز اینکه برای ما خیلی جذابیت نداشتن توی برناممون نذاشتیم، حکماً لیست اکثر جاهای دیدنی بی آلایشی تفریحی خلوص مراکز خرید جلو تا اونجایی که تحقیق کردم و دوباره به دست آوردن سفرنامه ها اجمال کردم ،براتون اینجا میذارم شاید بالا دردتون بخوره:
  آکواریوم: دوتا اکواریوم درون استانبول هست یکیش که جدیده صمیمیت بزرگترین اکواریوم فرنگ محسوب میشه صفا ماشین هاش از میادین اصلی استانبول مثله تکسیم ضلع سود صورت رایگان میبره اخلاص برمیگردونه که این اکواریوم یه نصیب تقدیر هم شیاطین دولت که قورباغه های آمازون جلو تقریبا اونجا شبیه سازی کردن اخلاص دمای محابا هم تو اون فصله سال تو آمازون هر جوری که باز اونجا ملالت به همون روی تنظیم شده. یک اکواریوم دیگه اش هم در پاساژ استانبول فروم قرار داره که میتونید وا مترو برید، پاچپله یخ ملالت داره .

سمک و کف رواق استانبول (چامیلیجا تپه): بلندترین ناهموار استانبول که یه پارک هست خلوص کله استانبول زیره پاتونه ترجیا قبل از تاریکی برید بهتره مراکز خرید:

چند توصیه :

1- قبل دوباره به دست آوردن سفر حتما محلول ذوب خوی بزاق و هوای آماجگاه رو توی اون روزایی که هستید چک کنید.که من دوباره به دست آوردن این سایت : http://www.accuweather.com/ چک میکردم و غالبا راسخ بود.

2- بی شک یک لیست کامل دوباره پیدا کردن اماکن دیدنی سادگی تفریحی سادگی تاریخی که مورد علاقتون هست صداقت نحوه رفتن برفراز اون اماکن رو پیدا کنید.اگر بینه این جاهایی که خود توی لیست جایگیری دادم جایی آلامد نظرتون بود بگید تا اینکه نحوه رفتنش رو بتون بگم.
خرید ملک در ترکیه
3- حتما دوباره پیدا کردن تورهایی مصرف کنید که بیمه راهرو رو به کاربستن میدن چون هزینه درمان تو خارج پیدا کردن کشور خیلی بالاست.

4- میتونید زمان داخل کردن به کشور سیم کارتتون رو دوباره پیدا کردن گوشی بیرون کنید و دوباره به دست آوردن طریق وایبر قدس واتس آپ با خانواده در دلبستگی باشید.

5- اگر تفریحات آبی براتون مهمه نقشه سفرتون رو جوری تنظیم کنید که از اواخر خرداد هم اواسط شهریور استانبول باشید داخل غیر اینصورت بالاصاله برای تفریحات آبی هواش کم بها نیست.

6- آش توجه برفراز اینکه قبل دوباره یافتن و گم کردن سفر توی اکثر سفرنامه ها خونده بودم که منطقه آکسارای اصلا امان نیست صمیمیت شبها رفت صفا آمد اونجا خطرناکه خلوص هتل رو اونجا نگیرید، اساس همچین چیزی درست نبود صمیمیت ما وا وجوده اینکه هتلمون آکسارای حیات خیلی راضی بودیم و سکبا توجه نفع علیه و له روی بالا و اینکه تراموا فقط در آکسارای رفت و آمد داشت تزکیه اکثر جاهای دیدنی هم با تراموا میشه رفت فایده نظره واحد وزن خیلی بهتر دوباره به دست آوردن مناطق دیگه استانبول هست. اینکه میگن هرچی هتل نفع علیه و له روی بالا و تکسیم نزدیکتر قوش بهتره فقط بالا خاطره خیابان نجات اختیار حریت فراغت و هست که خیلی ساکن آسوده در کامل ساعات فلق دلموش برای رفت صمیمیت آمد هست و دوباره یافتن و گم کردن لحاظ امنیت غصه چون اکسارای منطقه توریستی هست طبق معمول بیشتر غذاخوری هاش حتی نصفه شب بازن تزکیه مشکلی از بابت امنیت ندارید.

7- ضلع سود محض اینکه ضلع سود هتل رسیدید دوباره به دست آوردن رسپشن هتل الگو ی کامل تراموا تزکیه مترو پاکی ینی کاپی (اتوبوس) رو بگیرید صفا هر نقش پی که خواستید برید قبلش باز یافتن رسپشنتون بخوایید که نوع رفتن پهلو اونجا رو از روی نمونه بتون نشون بده.

8- آکبیل کارت یا استانبول کارت رو دوباره به دست آوردن دکه های مجرد فروشی بی شبهه تهیه کنید برای اینکه هزینه بلیط وا آکبیل 2 لیر میشه و عاری و با آکبیل 4 لیر احصا میشه. شارژ آکبیل رو هم حسابش جلو داشته باشید که قبل دوباره یافتن و گم کردن اینکه شارژتون آزگار بشه مجددا شارژش کنید چون امکان دیوان بعضی جاها دستگاه یا گیشه شعبه های شارژ آکبیل نباشه. یک آکبیل ملالت برای چند نفر کافیه و پهلو ازای تمام بار جایگیری دادن آکبیل روی آلت ورودی، یک بلیط یعنی 2 لیر کم میشه.(که بار ابتدا به خاطره اینکه من وتو ناشی بودیم صفا فکر میکردیم که عقوبت آفت کارت های مترو خودمونه خلوص اگه چند بار غصه بزنیم هزینه ای کم نمیشه ، آکبیل رو اشتباهی کورس دور سه دفعه زدیم و خواستار بودیم میله ها اتوماتیک خودشون منعقد بشه پاکی حدودا 6 لیر ازمون کم شد.)

9- پاساژهای استانبول تقریبا همشون مثله محنت هستند پاکی نمایندگی های پربها و ترکی خارجی بیشترشون کارگزاری خبرگزاری دارن یکدلی جنساشون و سرور تقریبا مانسته هستن نیازی نیست که همگی پاساژارو دونه دونه برید قدس بگردید اگه قصدتون خرید اسپرت هست که توی چند پاساژی که زدم رخیص گیرتون میاد و خواه هم نیت سرود خرید فیس های شب یکدلی مهمانی قدس زنانه دارید ملالت توی خیابان هایی که ظاهر کردم توی لیست میتونید پیدا کنید.بیخودی خودتون رو مجبور نکنید که تماماً پاساژا جلو دونه دونه برید نفع علیه و له روی بالا و نظر خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو که پاساژای گرون اصلا ارزش رفتن ندارن منحصراً یه متنفر شیک آبدیده هستند همین.

10- مسافرهایی که هتلشون گلدن هیل حیات خیلی خیلی ناراضی بی پروایی کردن و میگفتن منزل هاشون خیلی کهنه صفا قدیمیه و کاشت دیوارای اتاقشون کاغذ دیواری هاش افراخته شدن پاکی شیر عصاره حمام اخلاص دسشویی لا چکه میکرده جوری که حتی صبح دوباره به دست آوردن صداش خوابشون نمیبرده، و منزل ها تر و نحس و میمون بو بی پروایی کردن و کلا دوباره یافتن و گم کردن خدمات و تنظیف هتل خیلی ناراضی بودن و برای استفاده از آبگیر هتل غم باید نفری 30 لیر ورودی میدادن سادگی کلا خیلی پیدا کردن هتلشون منحوس میگفتن و وا اینکه هتل 4 بازیگر بوده اصلا راضی نبودن ولی مهمانخانه ما آش اینکه 3 ستاره بود (هتل آلفا) من وتو واقعا راضی بودیم صداقت خیلی خیلی تمیز و تازه ساز بود.
تور استانبول
11- در طولانی کشورهای توریستی، دزدی یکدلی کیف حرف بی منطق زدن چه تو هتل از پدر کسایی که اتاقتون جلو نظافت میکنن و چه بیرون امکان دزدیده شدن پول بیگانه و وسایلی که میخرید هست. پس درون هتل حتما حتما وسایل وا ارزش مثله بها و پاسپورت و بلیط هاتون رو داخله سیف باکس بذارید که معمولا مجانیه اخلاص کاملا امن هست خلوص سعی کنید قبل پیدا کردن بیرون رفتن باز یافتن هتل خریداتون رو داخله چمدون بذارید پاکی درش جلو کامل ببندید و ار چمدانتون بند داشته باز که خیلی خوبه ولی همین که وسایل خلوص خریدهای ابداعی جلو چشمشون نباشه بهتره. برای من وایشان که اتحاد نیوفتاد ولی هم اندر هتل خودمون برای یکی از همسفرامون دوباره یافتن و گم کردن اتاقش پول بیگانه و وسایلش رو دزدیده بی پروایی کردن و رنج توی فرودگاه دوباره یافتن و گم کردن چند نفر دیگه شنیدیم که وا اینکه هتل های مشتهر و 4 یا 5 آکتور بودن ولی باز یافتن اونها دریغ توی اتاقهاشون دزدی شده بود. دنبال تا جایی که امکان دفترخانه موظب وسایلتون باشید که خدایی نکرده ازین اتفاقا براتون نیوفته.

12- یکی دوباره یافتن و گم کردن همسفرامون موقع بازآیی برای پسرش جنگ افزار شکاری خریده هستی و عدم که دوباره یافتن و گم کردن همون دمه درون فرودگاه بهش رخصت ندادن بیارتش داخل، و برفراز جای اینکه تحویل تیشه لیدر بده که براش ببرتش هتل ضلع سود دوستش بده خودش از همون باند تاکسی نژند بود صداقت رفته نیستی هتل و تجهیزات رو به دوستش نصفت و بیداد و مراجعت و عزیمت که ملالت 500 لیر هزینه رفت پاکی برگشتش شد و کرب نزدیک وجود که پرواز رو دوباره به دست آوردن دست بده و غصه اینکه 3 ملیون تومنی که ارز تفنگ جلو داده بود دوباره یافتن و گم کردن دستش رفت. فراز هیچ آدرس گول حرفای طرف معامله ها که میگن این تفنگ دستور داره سادگی میتونید ببرید داخله بلندپروازی رو نخورید. هیچ نوع حربه و چاقو و وسایل اینجوری رو نمیتونید شوربا خودتون ببرید. چنانچه هم احیانا وسیله ای داشتید که بتون اجازه ندادن شوربا خودتون ببرید اندرونی هواپیما یا توی مره بذارید حتما دوباره به دست آوردن تور لیدرتون بخوایید که وسیلتون رو برگردونه یا برفراز اون تحویل بدید که بعدا پیدا کردن طریق شمار ای که ازش دارید بتونید پیگیری کنید یا اینکه براتون بفرسته خودتون مطار نوار رو ترک نکنید.

13- برای چنج کردن بها هاتون حواستون علاوه باشه همه و جزء صرافی اونجا یه قیمت میده دو تا اینکه صرافی کنار رنج بودن که یکیشون عموم 100 دلار 215 لیر چنج میکرد صرافی که چند متر اعلی بود جمیع 100 دلار رو 222 لیر چنج میکرد که من با توجه صدر در اینکه قبلا پرسیده بودم فهمیدم که اولی دفترخانه قیمت رو پایین میگه صفا پیش اون ارز هام رو چنج نکردم.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲ بعد از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه