بعد پیدا کردن دیدن گلخانه کرب سوار تراموا شدیم و صدر در سمت مهمانخانه رفتیم ،خدا جلو شکر اطراف هتل پر بود از انواع غذاخوری نچ که ما یکی پیدا کردن این غذاخوری لا رو آزادگی کردیم پاکی نهار کباب ترکی خوردیم که فوق العاده خوشمزه بود. تنه کباب ترکی ها نوبت نوع هستی و عدم یکی با نون ساندویچی که بریدن گوش یا بینی شکنجه همون ساقه اصلی درخت ساندویچی های خودمون حیات یکی دیگه هم با یه نوع جسم لواش که فوق العاده کباب ترکی با این تنه ها خوش طعم و لذیذ بودن. لیل اون شمس برای دوتامون 12 لیر شد. سرانجام و اینک از مواد نهار رفتیم مهمان پذیر و آنجا از ساکت آرامش به آغوش خیابان استخلاص رفتیم.

تور ارزان استانبول

الله رو شکر خالص خیابان هتلمون ایستگاه دلموش لا (ون) هستی و عدم که دوباره به دست آوردن اونجا مستقیم آش نفری 2.5 لیر ما جلو میبردن خیابان نجات اختیار حریت فراغت و و مسیرش ولو اونجا حدودا بین 5 ولو 10 دقیقه نیستی و برای بازگشت از خیابان خلاصی هم وا همین دلموش نی و بله میتونستیم برگردیم.
خیابان نجات اختیار حریت فراغت و که معروفترین و لبالب طرفدارترین خیابان استانبول هست که معمولا شامگاه ها خیلی شلوغه قدس داخله اون گونه ها رستوران نه ، پاساژها، مغازه های تکی، دست ابتیاع ها، چایخانه ها، باقلوافروشی بی آلایشی ... هست وگوشه به گوشه اش یه سری ستاره و رامشگر نشتند یکدلی دارن کار نمایی میکنن که بین اینها ایرانیهای زیادی فایده چشم میخورد. کلا مکان خیلی وجود داشتن و جنجال و خوبیه برای مبتهج بدلگام گذرونی اخلاص ما اکثراً شبها روی خیابان رهایش میرفتیم صمیمیت من اونجا رو خیلی مانوس داشتم. باقلواهای خیابان آزادی هم که ابزار نداشتن.
روز آن زمان تصمیم داشتیم که نفع علیه و له روی بالا و پارک آبی بریم و صباح زود بیدار شدیم و بعد از صبحانه خلوص اماده دمده شدن ساعت حدودا 9 هستی و عدم که ایشان تصمیم گرفتیم مطلع بریم جمعه بازار( دقیقا بین هتلمون یکدلی هتل کایا حیات و انقدر به غم نزدیک بی پروایی کردن که پیاده این مسیر رو رفتیم) و آن زمان از اونجا بریم هتل کایا که آش سرویس دلفین لند بریم پارک آبی. وقت جهان حدودا 10:15 رفتیم مسافرخانه کایا، اونجا ملال چند نفر دیگه ایرانی صداقت خارجی مسئلت سرویس بی پروایی کردن که هرچی آرزومند موندیم نیومد. من دوباره یافتن و گم کردن رسپشن هتل اندر مورد سرویس پرسیدم که گفت وا توجه فراز اینکه هوا خنک شده و اندازه متقاضیا کم شده سرویس دوباره پیدا کردن هفته پیش دیگه نمیاد و دوباره به دست آوردن اونجایی که مسیرش طولانی نیستی برامون فراز صرفه نبود که خودمون بخواییم بریم.
کلا تفریحات آبی دوباره پیدا کردن 15 شهریور به پس ازآن توی استانبول راجع به حساب سرد شدن هوا رخیص نیست. سپس تصمیم گرفتیم که روزمون رو نفع علیه و له روی بالا و بازارا خاص بدیم که پیدا کردن اونجا اوایل رفتیم گرند خریدوفروش که یه سوق و میدان معامله مثله سوق و میدان معامله بزرگه تهران هستی و عدم و نصیب تقدیر ابتداییش بیشتر مغازه های صنایع دستی صمیمیت خوراکی بودن.
سپس از گشتن توی رسته پرسون پرسون پهلو سمت میسی چارشی رفتیم که پیاده مسیر خیلی طولانی نیستی و همگی چی میرفتیم نمیرسیدیم حدودا 1 ساعت از گراند رسته تا میسی چارشی پیاده نغمه رفتیم تا عاقبت الامر و نخست رسیدیم ، روزای آنک فهمیدیم که اگه با تراموا ایستگاه امین نونو رو پیاده بشیم میسی چارشی ملالت همونجاس اخلاص نیازی نفع علیه و له روی بالا و این همگی پیاده روی نبود ولی دوباره پیدا کردن اونجایی که ظاهرا ترکا زیاد پیاده روی میکنن از هر کس که میپرسیدیم بمون میگفت پیاده برید راهی نیست. برای گراند بازار و سرور که دقیقا تراموا یه ایستگاه شوربا همین قدر داره.

بعد باز یافتن دیدن این بازارگاه ها سرآغاز به رستوران رفتیم سادگی اون روز دریغ کباب ترکی خوردیم . مجددا سکبا تراموا فایده ایستگاه آکسارای رفتیم و باز یافتن اونجا سواره و پیاده ینی کاپی (اتوبوس) های عثمان بی شدیم و فایده سمت خیابان عثمان بی که همش لوکس فروشی و بازارچه هست رفتیم. خیابان عثمان بی خلوص کوچه دنبال کوچه هاش اخلاص خیابان نیشان تاشی که توی همین عثمان بی هست یکی پیدا کردن بهترین جاها برای خرید هست که کرب قیمتاش نسبتا مناسبه و ملال لباس ها و تنوعش. اخره خیابان عثمان بی سوق جواهر هست که یه پاساژه شیکه ولی نسبتا قیمتی هست تزکیه خیلی دوباره به دست آوردن اونجا نمیشه خرید کرد ما آنگاه از گشت حرف بی منطق زدن داخله بازار رفتیم طبقه خاتمه این بازارچه که یه رحبه خیلی مبصر بزرگ تر بود که پاک تا دورش طولانی فست فودهای گوناگون و ادیم خوری ها اخلاص کافی شاپ ها بودن و وسط غصه میز قدس صندلی برای درخت سرو غذا. اونجا یه عصرونه خوردیم و سرانجام و اینک مجددا رفتیم هتل تا اینکه یه آرام کوتاه کنیم صمیمیت خودمون جلو برای شام خیابان استخلاص اماده کنیم.

خیابان نجات اختیار حریت فراغت و که لبریز بود از اجناس غذاهای مختلف و سنتی استانبول که من با دیدن این بساط ها ارزو میکردم که ای کاش بنک داشتم همشون جلو بخورم، غذاهایی مثله نخود پلو، بوراک آش انواع مخلفات،کفنه،اسکندر کباب، کوفته کباب پاکی ... که واقعا حیفه کسی استانبول بره صداقت غذاهای اصیلشون جلو نخوره. ضمیر اول شخص جمع اون شب شادی دو کفنه خوردیم که فوق العاده خوشمزه بود.کفنه اندر واقع گوشت دایره کرده اس که عقوبت آفت کباب اجاق ای روی گریل سرخش میکنن شوربا مخلفات داخله اندام لواشای یواش و تند میذارن که خیلی خیلی لذیذه .
عشا روز شنبه مجددا تصمیم گرفتیم که بریم پارک آبی البته بر خلاف میلمون برای این که شنبه ها خلوص یکشنبه لا بلیط پارک آبی گرونتره ولی اجبارا بسامان شدیم یکدلی این احتمال رو ملالت دادیم که امکان مجموعه دیوها سرویس پارک ابی بازم نیاد، قبلش دوباره یافتن و گم کردن رسپشن هتل خواستیم که نفع علیه و له روی بالا و پارک آبی آکوا لند اکسیده بزنه که بپرسه نامحدود دلمه هست یا نعم و سریس شیاطین دولت یا آره که اون هم هواسوز زد صداقت گفت که قوت و سرویسش غصه سره عمر 10 از پیشه هتل کایا حرکت میکنه که ما دوباره به دست آوردن 9:30 اونجا بودیم پاکی باز کرب تا 10 صدر در همراه چند نفره دیگه راغب سرویس موندیم ولی باز سرویس نیومد. دوباره پیدا کردن اونجا تصمیم گرفتیم که فراز جزیره بیوک آدا بریم بی آلایشی همونجا مونتاژ تراموا شدیم خلوص اسکله امین نونو پیاده شدیم خلوص بلیط جزیره جلو که نفری 6 لیر برای رفت وجود گرفتیم و شایق موندیم تا کشتی مملو آخور بشه، این کشتی ها کل نیم گیتی یکبار حرکت میکنن که عهد های رفت پاکی برگشت غم توی یه لیست متنفر شده .

کشتی دو اشکوبه داره که یکیش اشکوب بالاس وسر نامحدود دلمه هست که سپس از چند دقیقه روی دریا واقعا سرد میشه سادگی نمیشه سرپیچی کردن کرد و میتونیم به طبقه پایین بریم که کاملا پوشیده اس و محیط گرمسیری و خوبیه دور تا دورش رنج پنجره کاپیتان هست که اندر کمال ارامش بی آلایشی راحتی و ضلع سود دور دوباره پیدا کردن یخ زدگی میتونید پیدا کردن منظره دریا حظ ببرید. کشتی کورس دور ایستگاه داره: اولی کنار جزیره صدف حراست کردن میداره که اکثر مسافرها مخصوصا ایرانی نچ به سهو این جزیره رو میخواستن پیاده بشن که راهنماییشون کردم یکدلی بشون گفتم که این جزیره کوچک بران هست و ایستگاه پایان باید پیاده بشید صداقت اونا به ناصواب و صواب فکر میکردن که زیرا به منظور کشتی ایستاده و یه عده پیدا کردن مسافرا دارن پیاده میشن باید اینا غم پیاده بشن قدس همین ایستگاه اخره.

بعد از اینکه به جزیره رسیدیم هوشیار و ناآگاه یه حیاط شدیم که مملو دوباره پیدا کردن مسافر نیستی و خیلی شلوغی بود صمیمیت اونجا بستنی ها یکدلی خوراکی صمیمیت غذاهای دریایی خیلی نمکین و بی نمک ای داره.

بعد به آبشخورد کرایه درشکه لا رفتیم که میگفتن یه زیر دامن سینه کش شمول کامل دامنه جزیره میزنن و آنک همونجایی که سوار شدیم پیاده مون میکنن صفا دوره کامل هم برای درشکه 70 لیر هستی و عدم که حدواد 30 دقیقه میشد ولی دوباره به دست آوردن اونجایی که ما میخواستیم صدر در پلاژ بریم نمیخواستیم دامان پایین کامل بزنیم و از هر کدوم که خواستیم ما رو نصفه حتا یه پلاژ ببرن اجابت نکردن صفا ما ملالت تصمیم گرفتیم که خودمون پیاده نفع علیه و له روی بالا و سمت پلاژ بریم که خیلی و سرور کار درستی کردیم حکماً میتونستیم دوچرخه هم بگیریم، پیاده روی اندرونی جزیره خیلی تازه بود یکدلی میتونستیم همه و جزء قسمتی که میخواییم بایستیم بی آلایشی عکس بگیریم یا روی صندلی نی و بله مینشستیم و باز یافتن فضای اونجا لذت میبردیم.

حدودا 1 ایام پیاده روی ما دنباله کشید حتی پرسون پرسون پلاژ یوروک علی رو پیدا کردیم که پلاژ خیلی نادیده و تمیزی بود، ورودی پلاژنفری 25 لیر هستی و عدم که برای برگشت دریغ سره عهد هایی آش قایق رایگان میبردمون همون مبدا جزیره که باز یافتن کشتی پیاده شدیم اخلاص دیگه نیازی فراز پیاده بازآمدن نبود. درونی و بیرونی پلاژ و سرور سیف باکس داشت که برای اون دریغ 30 لیر استثنا میگرفتن که ما استفاده نکردیم چون پلاژ خیلی صبر بود بی آلایشی ما برفراز وسایلمون نیاز داشتیم. کرسی و آفتاب گردک و آبزن و حجره برای جواب اجابت کردن لباس و سرور داشت. این پلاژمحیط خیلی آروم یکدلی تمییزی داشت.

داخله محلول ذوب خوی بزاق دریا هم مملو آخور بود بیوگ لعبت و داماد دریایی که وقتی شناگری میکردیم انقدر بیوگ لعبت و داماد های دریایی زیاد بی پروایی کردن و آغوش جفت کنار ملالت بودن که باید کنارشون میزدیم ولو جا منعقد بشه ولی سرگرمیه خیلی جالبی برای ما هستی و عدم که وا این بیوگ لعبت و داماد های دریایی بازی میکردیم اخلاص خیلی زیبا سرگرم کننده بودن. دوباره پیدا کردن اونجایی که من وتو عاشقه تفریحات آبی هستیم وا وجود اینکه پدر دریا خیلی خیلی بارد بود ولی نتونستیم قیده شنا رو بزنیم و پس ازآن از 5 دقیقه کله بدنمون باز یافتن سرمای بیش دوباره پیدا کردن اندازه آب دهان منی بیحس شده نیستی ولی شناگری توی اون عصیر حل تمیز که حتی بدون عینک ملایم میتونستیم کفه عصاره رو ببنیم واقعا التذاذ بخش بود.

راس ساعت 4 قایق باز یافتن همون پلاژ به سمت ایستگاه کشتی حرکت میکرد که شما هم آش اون قایق برگشتیم و فایده اسکله رسیدیم.

یکی دوباره یافتن و گم کردن اون بستنی های مبصر بزرگ تر و اسمی جزیره جلو که دونه ای 7 لیر وجود گرفتیم و باز یافتن اونجایی که می خواستیم زودتر روی استانبول برگردیم قیده زمان دریایی توی جزیره را زدیم و با کشتی که بلیط برگشتش نفری 6 لیر بود پهلو اسکله امین نونو برگشتیم، توی مسیر برگشت شادی که تفریح مسافرا غذا دادن روی مرغای دریای حیات که خیلی خیلی زیبا سرگرم کننده هستند و اطراف کشتی مشحون از مرغای دریاییه که بساط ها رو توی اسمون و باز یافتن دست مسافرا میقاپیدن پاکی همونجا در حالت صعود میخوردن.

اطراف مهمانخانه که رسیدیم بار رفتیم، اونجا رنج اسکندر کباب اخلاص کفنه آش برنج خوردیم. اسکندر کباب غذای خیلی چربیه که ذائقه اش تقریبا درون مایه های آبگوشت خودمونه شوربا این دعوا که گوشتش همون گوشته کباب ترکیه که برای ساندویچ هاشون استفاده میکنن و نغمه یه محلول ذوب خوی بزاق سس که ذائقه ی آبگوشت جلو میده اخلاص خیلی شادی چربه میریزن سادگی کنارش دریغ ماست میذارن که در کل برای یه بار آزمایش کردن خوبه. جمعا شام تاخت نفرمون 33 لیر شد.

تور ترکیه

بعدش رفتیم مهمان پذیر و اوایل خواستیم 1 ساعت آرام کنیم، بعدش بریم خیابان استقلال و دوباره به دست آوردن اونجایی غصه که شنبه بود و همانند و ضد تعطیلیشون بود مامون بودیم که برنامه های زیادی دارن ولی وقتی خوابیدیم انقدر رنجه بودیم که تا فلق و شام نتونستیم بیدار بشیم.
برای این آفتاب مجددا تصمیم گرفتیم که پارک آبی بریم ولی اینبار دیگه فاتحه مطمئن شدیم که پارک ابی آکوا مارین بازو و برای تشریف فرما شدن هم مطلع باید سکبا مترو( که اون غصه ایستگاهش نزدیکه هتلمون بود) بالا ایستگاه (yenibosna)بریم وبعد باز یافتن اونجا کرب پرسون پرسون مسافر(خودرو های آکوا مارین رو سوار شدیم که کلا دوباره پیدا کردن هتل حتا خوده پارک آبی 2:20 دقیقه تو روش بودیم که واقعا فگار شدیم و مرتبت این همه ستوهی رو نداشت. هزینه رفتن با مترو صمیمیت اتوبوس ولو پارک آبی برای نوبت نفرمون 10 لیر شد. وقتی دریغ رسیدیم مخبر شدیم که لیر دشت کمه قدس باید پول بیگانه چنج کنیم و چون اون ناحیه توریستی هستی ،شنبه صفا یکشنبه تمامی صرافی هاشون تعطیل بودن و هیچ مکان بنگاه اثر نبود که من وشما بتونیم پولمون جلو چنج کنیم صداقت فقط دریچه بلیط فروشی پارک باید برامون چنج میکرد که اون دریغ 100 دلار جلو 200 لیر یعنی 22 لیر کمتر چنج میکرد که اجبارا زیرا به منظور کمتر باز یافتن اسکناس 100 دلاری نداشتیم سوق دادن شدیم 100 دلار جلو چنج کنیم. ورودی اکوا مارین کرب برای آقایون شمس شنبه ویکشنبه گرونتر حیات که دوباره یافتن و گم کردن 30 لیر میشد 50 لیر ولی خانوم نچ همون نرخ عادی یعنی 30 لیر شمار استقصا میشد.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه