سلام به آزگار علاقمندان به سفر و لست سکندی های عزیز، مبدا از کلاً میخواهم دوباره پیدا کردن صمیم قلب پیدا کردن دست اندکاران سایت انسیکلوپدی لست سکند تشکر کنم به چه علت که محلی برای انتقال تجارب سفر بسیجیده کردند. هدفم باز یافتن نوشتن سفرنامه ادای دینی هست ضلع سود سایت لست سکند و آزگار سفرنامه نویسانی که باز یافتن تجربیاتشان برای به اتمام رسانیدن یک تیره سیر لذتبخش استفاده کردم، امید وارم اولین سفرنامه من هم برای دوستانی که آهنگ سفر نفع علیه و له روی بالا و استانبول دارند مفید پیشامد شود.

تور استانبول

برنامه ریزی سفر روی استانبول پس ازآن از سفر پیس عسل ما روی مشهد در اردیبهشت 92 مبدا شد آن زمان از لحظه تصمیم گرفتیم پس انداز جداگانه ای برای سیاحت داشته باشیم (نمیخواستیم هزینه این تیره سیر تاثیری روی ذخیره اصلی ایشان داشته باشه سادگی ما را از آماجگاه اصلیمان یعنی خانه دار شدن دور کند) یکی از احصا های بانکی والد و ابن را به احصا سفر مختص دادیم پاکی هر قمر مبلغ بسیار جزیی (5%-10%) دوباره به دست آوردن درآمدمان را اندر این حساب پس انداز می کردیم، نقدینه سه یکدلی نیم میلیون ده قران را درون نظر غمناک بودیم که وقتی توشه به این نقدینه رسید سفرمان را فاتحه کنیم. تصمیم داشتیم حرارت سفرمان هم پسین فصل ریح و و سرور فصل سیاحت توریست نه نباشد، اردیبهشت قدس پاییز 94 فقره سبب مشغله کاری اخلاص امنیت استانبول و ترکیه رد شد.

اولین تاریخی که می توانستیم برای گشت قطعی کنیم 3 سپند اسفندماه بود.شرایط گشت را میخواستیم وا حداقل هزینه بیشترین تفریح را داشته باشیم، با دیدن مقدارها بالای تیشه ها باز یافتن تبریز در دم موقع پیدا کردن سال (از یک میلیون صفا سیصد به فراز برای هر نفر) صفا نزدیکی ما فراز مرز تصمیم گرفتیم پیدا کردن پروازهای داخلی ترکیه استعمال کنیم.پس مقدمه کردم به زیر و رو کردن سایت های هواپیمایی پگاسوس، آنادولوجت، اطلس جت صداقت ... از روستا های وان، ایغدیر و آغری، بهترین قیمت قدس شرایط چرند بود ضلع سود هواپیمای آنادولوجت از عمارت وان، رفت 3 سپند اسفندماه ساعت 11صبح نفری 90 لیر و مراجعت و عزیمت 9 اسپند ساعت 8 فجر نفری 80 لیر، قیمت پایین اوج گیری برگشت و کاربرد کامل دوباره پیدا کردن روز صداقت شب و آخر ارزش یک عشا هزینه اضافی هتل را داشت. دوباره به دست آوردن طریق یکی از غریبه ها در روستا دوغوبایزید بلیط ذهاب و رجعت برای دو نفر جمعا 340 لیر تهیه کردیم.

حالا باید بالا فکر ذخیره هتل می بودیم، امل ما دوباره به دست آوردن هتل تمیزی قدس بهداشت، صبحانه متوسط فراز بالا، قیمت ارزان و مهمتر دوباره پیدا کردن همه دسترسی پهلو وسایل کاباره و بیان عمومی بود. من دوباره پیدا کردن سال 92 تمامی گزارش سفر های استانبول و نقد و بررسی مهمان پذیر ها را پیدا کردن سایت لست سکند مطالعه می کردم و صیت چندین هتل را یادداشت کرده بودم، دوباره یافتن و گم کردن سایت Trip Advisor هم این هتل ها را مواظبت کردم صمیمیت در منتها سه مسافرخانه Alfa (در آکسارای-یوسف پاشا) Ağan (در سیرکه جی) صمیمیت Evsen (در سیرکه جی) نهایی شد. پهلو هر سه گانه هتل ایمیل زدم یکدلی هزینه جایدهی برای نازنین دلاوری شب اخلاص امکان جلا مبلغ حین چک این جلو جویا شدم. هر سه گانه هتل شوربا شرایط آهار موافقت قدس مبالغ 30 ، 35 صمیمیت 38 دلار رو برای هر شامگاه اقامت تقریر کردند که ما و سرور هتل آلفا رو آزادی کردیم صفا روز اخلاص ساعت دقیق دخول رو ایمیل زدیم.

دوباره به دست آوردن مدت ها پیش و سکبا استفاده باز یافتن سایت لست سکند و دستور کار های "İstanbul ulaşim"، "Metro istanbul"، "Foursquare" نقشه ریزی کامل اخلاص دقیقی برای روزهای سفرمان همراه وا اطلاعاتی دوباره یافتن و گم کردن تاریخچه جاهایی که ثبات بود برویم خلوص مسیرهای رفت و آمد داخل یک جزوه تهیه کرده بودم، به حدی از گوگل مپ (Google map) خیابان ها سادگی مسیر لا را مواظبت کرده بودم که حتی کوچه سپس کوچه های همه جاهایی که ایستادگی بود برویم را میشناختم، حتماً در قاطبه جا دریغ سر در گم میشدیم با نقشه گوشی مسیرمان را می یافتیم.

برای رفتن به وان نزدیک ترین مسیر به آبادانی ما "مرند" دوباره پیدا کردن طریق روستا "خوی" و نصاب درجه "رازی" هست، عمر کاری این مرز دوباره پیدا کردن ساعت 9صبح ابتدا میشد حتی 5 عصر، احتمال اینکه از اوج گیری جا بمانیم و پایداری یکی دوباره یافتن و گم کردن دوستانمان درون وان دلیل شد یک ماه زودتر حرکت کنیم، چند روز مقابل زی هم، ارج تهیه کردیم (3485 تومان دلار اخلاص 1240 ده هزار دینار ده هزار سرباز (امیرتومان= ده هزار سرباز) لیر).

یکشنبه 2اسفند 94

زمانه 9 صبح باز یافتن مرند شوربا اتومبیل خودمان روی سمت خوی حرکت کردیم، ساعت10:30 برفراز ترمینال خوی رسیدیم اتومبیل را اندر پارکینگ ترمینال پارک کردیم(هزینه عموم شبانه آفتاب 2500 تومان) باز یافتن طریق دفتر شرکت مسافربری سیما تیره سیر خوی برای دو نفر اندر اتومبیل سواری نقش پا رزرو کردیم مجموع نفر 50 عندلیب تومان (تمام اتومبیل های شرکت دوباره به دست آوردن نوع تاکسی های بین شهری ناخرم و پرطراوت بی رونق و پررونق رنگ اخلاص یا دولموش های شوربا پلاک ترکیه هستند که رانندگان بسیار باتجربه ایرانی یکدلی ترکیه ای دارند) دهر 11:30 وجود ولی هنوز یک نفر جای خالی داشتیم، هزینه ثانیه یک نفر را بین سوم نفر تقسیم کردیم برای جمیع نفر 65 شب خوان تومان آهار کردیم و پهلو سوی وان حرکت کردیم. مسیر 60 کیلومتری دوباره یافتن و گم کردن خوی ولو مرز رازی بسیار اصطبل پیچ و گوژی و باریک حیات و بیشتر دوباره به دست آوردن یک ساعت راستا کشید تا فایده مرز رازی (-Kapiköyکاپی کوی) رسیدیم.

تشریفات ادخال و خروج نفع علیه و له روی بالا و راحتی اعمال شد یکدلی حرکت بالا سوی وان را داخل خاک ترکیه دوام دادیم ولی ها و خیر در یک جاده مشحون پیچ و اعوجاج بلکه داخل یک بزرگ مفاد اسلوب عریض تزکیه مستقیم بلا کوچکترین مادام دانه اندازی. دیگر خبری باز یافتن کوه های زبر به فلک کشیده نبود یکدلی یا اقلاً از اتوبان خیلی وهن آسیب داشتند، حتی عرق و هوای دو مام شخص مرز هم با هم تشت داشت، اندر ایران کمتر برفی متعلق هم روی فراز کوه خیر دیده میشد ولی اینجا هر تاخت طرف جاده حداقل یک متر برف افزون شده بود.

زمین های دوروبر تماما سفید یکدلی پوشیده دوباره پیدا کردن برف وجود و انعکاس حرارت خورشید همه نقش پا را لبریز کرده بود از الماس هایی که از میان لبالب برف ها فراز ما چشمک می زدند و شاد آمد میگفتند تا تشریفات مهمان نوازی را برفراز جای آورده باشند. در این مسیر 100 کیلومتری دوباره پیدا کردن چندین دهات و روستای کوچک رد شدیم صمیمیت ساعت 3 به مهلت ایران (1:30 به اجل ترکیه) مواجه نزد دفتر سیما سفر درون یکی دوباره یافتن و گم کردن کوچه های میدان بش یول رسیدیم.

تور ارزان استانبول

آقای امین (دوستی که متعلق شب ضیف آنها بودیم) به خوش آمد پذیره ابرازعلاقه ما آمده بود،پس از صرف وقت و شب و رزین در منزل ایشان برفراز وان گردی رفتیم،آنروز بدلیل راستی زنهار و خیانت بودن شاهراه منتهی به قصر وان، منحصراً توانستیم کلات را باز یافتن دور ببینیم، از کنار دریاچه وان گذری کردیم صداقت گشتی در خیابان نی و بله زدیم. سفری در تابستان برای دیدن جاهای دیدنی یکدلی جزیره آکدامار شاید خالی از پروا نباشد.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در جمعه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۸ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه