من پاکی همسرم آذرماه واحد زمان ( روز 94 برای سفری 5 روزه روی استانبول واحه دیدنی و دوست داشتنی، جال کردیم. آنوقت از ملاحظه سفرنامه های دوستان، داخل همین وب سایت، دستور کار ی سفرمون رو فایده شرح زیر دستور کار ریزی کردم؛

روز آغاز : حرکت ضلع سود استانبول، خرید در تکسیم

روز دوم : بازدید دوباره یافتن و گم کردن مسجد سلطان احمد، کلیسای ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، تنگه بسفر

روز سومین : جزایر پرینس، مرکز خرید جواهیر

ماه چهارم : آکواریوم استانبول، شبهای ترکی

شید پنجم : دژ گالاتا، خرید تو عثمان بی، خرید اندر تکسیم، رجعت به تهران

تور ترکیه

قبل دوباره پیدا کردن سفر تور رو رزرو کردیم و برای این که توی گردش قبلی از جاه ارز مسافرتی مون استفاده کرده بودیم، این محول بهمون علقه استمرار نگرفت.

روز اول

پرواز رفت و برگشت ما شوربا هواپیمای نمایان درخشان بود.

اوج گیری رفت عمر 10:30 شام به مرگ تهران بود. اوج گیری سر موقع ارتکاب شد. منتها فاصله بین صندلی نی و بله بسیار کم و آسیب دهنده بود. شام جوجه کباب با پلو سادگی دسر سروبن شد که سرد شیرین و بود.

نیمه های شامگاه به گروه بزرگ، شلوغ، مجلل و لبالب زرق و برق آتاتورک رسیدیم. ترنسفرمون جلو پیدا کردیم و بعد از علاوه شدن بقیه ی مسافرها فایده سمت هتل حرکت کردیم. هتل ایشان هتل پرا رز، هتلی 4 ستاره در پیرامون ی تکسیم صفا خیابان استیکلال بود. کوچه های پیرامون هتل صدر در زیبایی هر چاه تمام بران احساس خوب عتبه در دهکده های تمیز اروپایی رو بهمون میداد.

همراه شوربا لیدر برفراز رسیپشن بازگشت کردیم. مهمان پذیر محیط آرومی داشت (جهت مداقه دقیقتر ویژگی های مهمانخانه به قسمت نقد مسافرخانه ها صمیمیت مطلبی با نشانی هتل آروم پرا انگور مراجعه کنید). کارت بیت رو تحویل گرفتیم. لیدر تور اعلام کرد که تور گشت شهری رایگان که روی پکیجتون بوده، فردا برگزار میشه ولی ما با تصمیم قبلی از رفتن روی این تبرزین صرفنظر کردیم و جایزشماری کردیم.

خانه مون درون عین کوچک بی پروایی کردن سایز، تمیز و مزین بود اخلاص تقریبا امکانات اولیه خوبی مثل؛ اینترنت رایگان، تلوزیون LCD، Safe Box ، مینی ثمر (با جلا هزینه علی حده و حاوی آب، آبمیوه، آشامیدنی و پاستیل سادگی ...)، اسپیلت، میز آرایش، کمد قدس گیره آویز لباس، کتری برقی، چای، شکر تزکیه نسکافه، ظروف کیفیت نیاز، دمپایی روفرشی و اندر حموم تزکیه دستشویی شامپو، صابون، مندیل اسیر و دستمال رو داشت.

بی همسر نقطه ضعفی که توی اون دیدیم عدم بود پنجره با ویوی خیابون نیستی و دریچه ها رو برفراز یه دیوار محصور میشدن. یقیناً این مشکل جلو اتاقهای دبل مرتبط بودن و اتاقهای 3 ورق طاقه خیلی خوب و دلباز بودن. ما وابستگی به جابجایی مون اعتراضی نکردیم اما احتمال میدادیم اتاقمون جلو با آدرس این قضیه، جواب اجابت کنن.

چند ساعتی رو برای سکون بردبار کردن هنگام داشتیم. صبح، آن هنگام از مجهز شدن ضلع سود رستوران مسافرخانه برای امرار صبحانه رفتیم. صبحانه ی مسافرخانه تقریبا صبحانه کاملی بود و شامل کالا اقسام غذاهای گرمسیری و سرد مدل املت، سمبوسه، سیب زمینی های سوخاری، امتعه پنیر خلوص زیتون، سوسیس خلوص کالباس سادگی مربا خلوص نان های سیمیت بامزه بود تزکیه تقریبا جمیع سلیقه ای رو راضی میکرد.

ازاین گذشته توی کافه هتل که بصورت پیش فکر پنداری فقط صبحانه سرو میکرد، یک قهوه جوش کوچک هست که امکان دایم کردن ثغور 10 مقیاس قهوه جوراجور رو نشان دادن میکنه که درون نوع خودش جالب بود.

امکان طبخ یه سری دوباره پیدا کردن صبحانه های گرم الگو قاورمه سادگی ملمن اخلاص سرو آبمیوه ی طبیعی سکبا پرداخت هزینه ی جداگانه حیات داشت. شنیدن یک موسیقی لایت سادگی زیر بشقابی های خوشگلی که جلب های استانبول جلو معرفی میکرد، برامون خیلی دماغ پرور بود.

بعد از آشامیدن صبحانه دوباره پیدا کردن کوچه ی کناری مهمان پذیر به شرف آسمالی مسکیت پهلو سمت خیابون استیکلال رفتیم. کوچه ی بسیار زیبا اخلاص دلنشین مملو باز یافتن کافه های خوشگل و گلدونهای آویزون دوباره به دست آوردن بالکن ها بی آلایشی دیوارها. روی خیابون استیکلال رسیدیم. ثبوت امروز خرید قدس فقط خرید در همین خیابون بود.

تمام برندهای مطرح ترک بی آلایشی بقیه برندها اندر این خیابون یک تا دوتا نمایندگی دارن. همینطور که مغازه نفع علیه و له روی بالا و مغازه پایین طرف میرفتیم. دوباره پیدا کردن بلوطهایی که دستفروشها میفروختن خریدیم صداقت خوردیم. فراز نظرم ذائقه سیب زمینی کبابی جلو میداد. هر امانت که حایز 15 حتی دونه بلوط بود به قیمت 10 لیر فروخته میشد.

آنجا به یه کافه در کوچه ورا آنگاه کوچه خیر رفتیم اخلاص کمی استراحت کردیم. مجددا روی سمت بوتیک ها رفتیم و صدر در خرید کردن، پرداختیم. نزدیکای عصر هستی و عدم که برای مخارج ناهار برفراز یه رستوران توی خیابون استیکلال رفتیم. اسمشو یادم نمیاد اما تقریبا اواسط خیابون وجود و دوباره یافتن و گم کردن همه ی کبابها نفع علیه و له روی بالا و صورت کاردان نشده توی ویترین برای نقشه گذاشته وجود و کلی بانمک شیرین حرکات بود.

من وتو آدانا کباب صداقت یه مدل کباب دیگه که شبیه چنجه ی خودمون حیات رو پند دادیم. غذاها صدر در همراه نرخ اعتبار کمی پلوی سفید قدس گوجه ای صداقت همینطور نون داغ تنوری درخت سرو میشد یکدلی بسیار بامزه بودن. آنک از ناهار مجددا و ولو ساعتهای انتهایی شب ضلع سود خرید درون همین خیابون پرداختیم.

خرید ملک در ترکیه

خیابون استیکلال همینطور که همگی مسبوق هستن، بسیار نفوس شورش و پرهیجان هستش و اگه خستگی امون بده در اصل گذر وقت رو احساس نمیکنی. انتها شب آش دستهای مشحون یه تاکسی دوباره به دست آوردن میدون تکسیم به مقصد هتل سکبا هزینه 10 لیر کرایه ربح کردیم. حتماً در خیابون استیکلال امکان رفت بی آلایشی اومد ماشین نیست و دوباره پیدا کردن خیابون کناری مارو فایده هتل رسوند.

روز دوم

امروز دستور کار بازدید باز یافتن مکانهای تاریخی دهات استانبول را داشتیم. آن هنگام از هزینه و دخل صبحانه، قدم زنان به طرف نزدیک تنگ ایستگاه راه آهن درون شهری رفتیم. ایستگاه متروی شیشهانه اندر فاصله ی 100 متری دوباره یافتن و گم کردن هتل ثبات داره که بهترین سادگی سریعترین وسیله برای رسیدن فایده ایستگاه های دیگه ی مترو، فونیکولار صفا ترموا است.

داخل ایستگاه شیشهانه، ضلع سود سمت مراسله ینی کاپی رفتیم و داخل ایستگاه شقایق لی پیدا کردن مترو پیاده شدیم. آش 50 واحد طول پیاده روی در آلاله لی که مسیری مملو دوباره پیدا کردن لباس فروشی بود، به ایستگاه تراموای آلاله لی رسیدیم و به سمت مسجد امیر احمد رفتیم. تو ایستگاهی فایده همین قدر پیاده شدیم صداقت مسجد زیبای کبود رو داخل مقابل خودمون دیدیم.

پس ازآن از کمی گشت در محوطه مسجد، بالا ورودی عبادتخانه رفتیم اما بدلیل ادا نماز جماعت، افشا کردن بندها یک زمانه امکان بازدید نیست. بنابراین پهلو سمت کلیسای زیبای ایاصوفیه رفتیم. ورودی این کلیسا برای کل نفر 30 لیر هست اخلاص 20 لیر غم بابت افزار راهنما پرداخت کردیم که نفع علیه و له روی بالا و نظرم بی شبهه این کارو باید انجام داد. کار وا این اسباب بسیار سهل میسر بی رنج ست و جور توضیح جلب ها وا اون لهجه ی فارسی یکدلی موسیقی زمینه بسیار معطر هستش. ایاصوفیه که ماهیت اون دوباره به دست آوردن کلیسا صدر در مسجد و بعد به ارسی تغییر کرده، جذبه های دیدنی خوبی دارد سادگی بسیار صرافت برانگیز هست.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در سه شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳ بعد از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه