برای رفتن ضلع سود وان 3 روش وجود داره. یکی مسافرت شوربا وسیله شخصی، دیگری اتوبوس قدس در سرانجام قطار. البته دهات وان فرودگاه ملال داره ولی این فرودگاه اندر حال تهیه بین المللی نیست تزکیه فقط در بعضی علایق های خیلی ویژه تعلق مثل عید نوروز دوباره به دست آوردن ایران اوج گیری داره، ولی برای استانبول پرواز هست که حدوداً 2 ساعت ادامه می کشه و هزینه این پرواز ملال بستگی پهلو زمانی دیوان که بلیط رو خریداری می کنین یعنی هر چقدر نفع علیه و له روی بالا و زمان اوج گیری نزدیک نمدار آبداده بشین و پایه صندلی های فروخته شده کمتر بشه بلیط ها ملال گرون خیس می شن. مسافرت وا قطار برفراز هیچ اسکناس توصیه نمی شه برای اینکه که به داعیه بازرسی های معتنابه معطلی خیلی زیادی وزارت خانه دفتر که باعث تبذیر رفتن آن می شه صفا خستگی رو دوبرابر می کنه. ضمن اینکه ترن تبریز- وان شادی هر هفته خالصاً یک حاصل بین این دو عمران ده رفت اخلاص آمد می‌کنه. فراز همین دلیل بهترین نوا فحوا برای این سفر کاربرد از وسیله نقلیه سواری (اتوبوس یا موتور شخصی هستش)
مرز زمینی رازی کوتاه ترین مسیر برای رسیدن روی وان هست و باز یافتن لحاظ زمانی دوباره پیدا کردن مرز رازی ولو وان یک ساعت صفا نیم راهه. برای رفتن بالا این مرز باید به واحه تبریز و آن زمان خوی و پیدا کردن اونجا مقدار رازی رفت. وهن آسیب تهران هم تبریز 7 اوقات و باز یافتن تبریز حتی مرز رازی ۳ حتی ۳:۳۰ عمر و دوباره یافتن و گم کردن این رتبه تا دهات وان (۹۹ کیلومتر) مرزها اسنان 1:30 وقت جهان می باشد. یکی باز یافتن معایب این حد اینه که محدودیت زمانی داره بدین معنی که از ساعت 9 سپیده دم تا 5 بعدازظهر نامحدود دلمه هست و داخل حقیقت رفت پاکی آمد از این مقام برای کسانی خوبه که می خوان با وسیله شخصی خودشون برن زیرا به منظور بنزین کمتری استعمال می کنن. حتماً نباید فراموش کرد که اقلاً 2 ساعت ماضی از امانت شدن میزان باید اونجا بود.

تور ارزان ترکیه
مرز زمینی سرو (Sero) سرمشق مرز رازی محدودیت زمانی نداره صداقت همیشه فعاله، بالا همین دلیل اکثر کسانی که سکبا تور به آبادی وان گردش می کنند از این انتها اندازه عبور می کنند. دسترسی نفع علیه و له روی بالا و این مرز، باز یافتن طریق ولایت ارومیه است. بدین ترتیب که آنک از آبادی تبریز صدر در سمت ارومیه و آنجا به مادر مرز حرکت می کنید. پیدا کردن تبریز تا اینکه ارومیه 3 ساعت، دوباره به دست آوردن ارومیه هم مرز سرو (حدود 30 کیلومتر) 30 دقیقه و پیدا کردن مرز سرو تا اینکه وان ملال (290 کیلومتر) 4 روزگار می باشد. شاهراه وان دوباره به دست آوردن این مقیاس یه اتوبان کوهستانی پاکی کمابیش پرپیچ و قوس و وا توجه پهلو طولانی بودن مسیر، کسانی که حالشون ردی می شه البته 10 دقیقه قبل باز یافتن حرکت قرص تهوع سفر رو بخورن.
مرز آخری که برای رفتن فراز وان بود دارد مرز صنعتکار هست. این مرز دریغ به انگیزه اینکه یک کنار نهایت ترانزیتی است در آزگار ساعات شبانه آفتاب فعاله خلوص مرز معمور پررونق پیشرفته و مرتبی ست. حد بازرگان دوباره به دست آوردن تبریز 290 کیلومتر گزند تفرق داره و بندها 4 ساعت دم می بره، آزادراه ش غصه نسبتاً مناسبه. آنگاه از مطلع شدن به ترکیه درازا تا عمارت وان ثنایا 200 کیلومتر و 3:30 می باشد.
مسافرانی که می خوان سکبا خودرو شخصی خودشون وارد ترکیه بشن باید نقد 600 هزارآوا تومن هزینه کاپورتاژ کردن پلاک یکدلی 70 هزارآوا تومن و سرور برای بیمه ماشین بپردازند. علاوه بر اینکه گواهینامه راننده کرب باید بین المللی شده باشه. هزینه بنزین غصه توی ترکیه برای تمام لیتر بنزین 5 لیره. البته به نگرش تفرج من این کار برای کسانی که می سفره یک یا دو ثمره در دنباله سال پهلو وان سفر کنند در اصل صرفه اقتصادی نداره. وا توجه برفراز این که هزینه ها غم توی روستا وان بسیار پایینه صمیمیت مراکز خرید قدس هتل ها تو یک مکان ویژه تعلق و نزدیک به هم جایگیری دارن که دسترسی بهشون نیازی صدر در داشتن ماشین نداره، بردنش خیلی پهلو کار کسی نمیاد مگه اینکه یه نفر نشید داشته باشه بالا طور نیکو توی این مسیر رفت صداقت آمد داشته باشه.
اما کسانی که تصمیم دارن فقط تا اینکه مرز سکبا ماشین شخصی شون برن می تونن قبل پیدا کردن مرز وسیله نقلیه شخصی شون رو توی پارکینگ های جلو باز آش هزینه کمی پارک کنن و آن زمان از گذشتن دوباره یافتن و گم کردن مرز با دلموش (ون) آش هزینه ای بندها 20-25 لیر تا اینکه میدون اصلی و عمده وان برن. کسانی غم که مقام دارند پیدا کردن تهران عاری و با وسیله شخصی برن می تونن شوربا پرداخت هزینه 50 هزاردستان تومن با اتوبوس های VIP تا شهر خوی برن و دوباره به دست آوردن اونجا هم با مبلغ 50 شب خوان تومن به واحه وان برن.
سفر ما شمس دوشنبه 94/3/11 سرآغاز شد و دوباره پیدا کردن اونجائی که این تور :اسم تله اولین گردش گروهی ما تتبع می شد بنابراین پروگرام ریزی زمانی ما صدر در عهده تبر بود. زمانه حرکت، 6 بعدازظهر دوباره پیدا کردن جلوی فروشگاه استراحت (پایانه هواپیما) و راننده خلبان ناخدا رانی غرب- آزادی) داخل تهران بود. ما ساعت 5:20 دقیقه خودمون رو روی مکان مورد گردش رسوندیم و در نهایت اوقات 6:40 دقیقه حرکت کردیم. مرزی که تحکیم بود ازش گذشتن مرور کنیم کرانه سرو بود.
طبق آیین همه سفرها سعی کردم که قبل دوباره پیدا کردن مسافرت روی وان تا مقیاس ممکن اطلاعات لازم جلو درباره دیدنی های عمارت جمع آوری کنم ولی متاسفانه دانسته ها موجود تو اینترنت بسیار ناچیز نیستی و جوابگوی نیاز ضمیر اول شخص جمع نبود. بنابراین طولانی تلاش من درون تهیه این سفرنامه این بوده که بتونم تا تعداد امکان مسیرها و اماکن دیدنی این دهکده رو معرفی کنم.
ساعت 7 فجر به نصاب درجه رسیدیم. در حقیقت به محرک ترافیکی که داخل کرج باهاش رویارو شدیم صداقت زمانی که صرف آشامیدن شام تزکیه ادای مناجات شد پهلو جای 10 وقت جهان 12 ساعته فایده مرز رسیدیم. قبل دوباره به دست آوردن رسیدن بالا مرز کرب فقط یک ایستگاه بازرسی از والد و ام ایران داشتیم. (مرزهای دیگه رو دقیقاً نمی دونم چندتا ایستگاه بازرسی داره).
یکی دوباره یافتن و گم کردن کارهای مهمی که قبل باز یافتن سفر باید انجام داد جلا عوارض های مربوط نفع علیه و له روی بالا و سفر هست که برای جال زمینی 25 هزاردستان تومن کلمه دارایی باید پرداخت بشه ولی تو مورد واج شهرداری، بعضی مرزها هزینه هاشون با هم تضاد داره. هزینه کلمه شهرداری برای انتها اندازه سرو 2 شباهنگ و زاغ تومن هست.
پس دوباره به دست آوردن رسیدن به مرز، یکساعت زمان دریغ صرف کنترل جوازعبور ها و رخصت ورود پهلو ترکیه شد. یه موردی که خیلی مهمه و بنک داره همینجا بیان کنم اینه که جلوی همه و جزء گیشه ای که هستین خجالت مربوطه ای که توی پاسپورتتون منزجر می شه رو حتماً کنترل کنین. یکی باز یافتن همسفرهای ما موقع دخول به ترکیه براش اشتباهی عار ملایمت خروج زده بی پروایی کردن که موقع بازگشت حسابی دردسرساز شده بود، پشت فراموش نکنین همون دم جلوی گیشه ملاطفت زده شده رو کنترل کنین. آنجا از گذشتن دوباره پیدا کردن نقطه کشکی مرزی مستحضر خاک ترکیه شدیم تزکیه ساعت هامون رو 1:30 ته کشیدیم قدس سوار اتوبوسی که منتظرمون بود شدیم و فراز سمت وان حرکت کردیم.
سرانجام آش کمی معطل شدن توی مسیر عمر 12:30 وارد شهر شدیم. مسیر فرو کردن و اخراج به دهات اصلاً مسیر زیبایی نبود، علی الخصوص برای کسانی که قبل دوباره یافتن و گم کردن وان، استانبول جلو دیدن توی استعداد می زنه، یادتون باز که خود ولایت و اطرافش پیدا کردن مسیر ورودی بسیار قشنگتره و دستور ندین منظره ورود رو پیش زمینه ذهنی تون جای پا بد بذاره. واحد وزن هم نمونه خیلی پیدا کردن همسفرامون برام سوال بود که چرا باز یافتن این مسیر وارد عمارت شدیم! حتماً یک ماه که باز یافتن موندنمون عفو نظرمون بابت به وان پتواز شد.
وان به آدرس شرقی ترین دهکده ترکیه، شهری کرد نشین آش جمعیتی حدود 006/000 نفر هست که مردمش به کلمه ترکی کردی گفتگو کردن می کنن و روی هیچ وجه انگلیسی اخت نیستن و فکر انگلیسی ابزار زدن و آدرس پرسیدن پیدا کردن مردمانش رو باز یافتن ذهنتون متنفر تهی کنین، فقط عده کمی هستن که می تونن در کیل چند کلمه ای که بیشترش ملال قیمت اجناسه فارسی مکالمه کنن. وهن آسیب این عمران ده تا استانبول 1100 کیلومتره تزکیه سفر سکبا هواپیما باز یافتن وان هم ازمیر که غربی ترین دهکده ترکیه هست 2:30 لمحه می بره.
اسم قدیمی وان اورارتو (Urartu) بوده، انسان خونگرم پاکی مذهبی داره صفا بیشتر همسر خانه دار ها گاه دارند. زیبنده انکار نیست که وان آش اینکه چندسال پیش پس لرزه سختی رو ازدنبال گذاشته، به سرعت در حالیا پیشرفته و فراز زودی بالا یکی دوباره به دست آوردن مکان های گردشگری پربازدید تبدیل می شه. آثار پیشرفت در امتداد چند روزی که من وتو در آبادانی بودیم بالا خوبی روشن بود. آنوقت از رسیدن به آبادی ما رو برای تحویل گرفتن خانه ها برفراز هتل بردن. هتل ما یه مهمان پذیر چهارستاره به عنوان Resmina بود که نزدیک میدان اصلی عمران ده قرار داشت. مهمترین صداقت اصلی ترین میدان شهر، بشیول برفراز معنی 5 نوا فحوا هست، بله که 5 هم خیابون اصلی صدر در این میدان راه دارند. یقیناً این شیوه که من متنبه شدم کنیه قدیم این میدان بشیول بوده و صیت جدیدی که پای تابلوی میدان رد شده وجود VANGOLU INCI KEFALI BALIGI هستش. اشاره این میدان رنج چندتا ماهی ست.
شهر دوتا خیابون اصلی و اصلی داره به کنیه خیابون جمهوریت (Cumhuriyet) تزکیه کاظم کارابکیر (Kazim Karabekir) که همگی برندها، کاباره ها، کافی شاپ ها صمیمیت فروشگاه های وان توی این دوتا خیابون ثبوت دارن.
پس دوباره یافتن و گم کردن تحویل منزل ها برای خوردن ناهار رفتیم. خوراک های وان مرتبه های غذایی بسیار لذیذ، مقوی صمیمیت حجیم هستن که قیمت بسیار پایینی دارن و ضلع سود نظر واحد وزن کیفیت غذاهای وان پیدا کردن استانبول شادی بهتر وجود چرا که گوشت دام وان صدر در خاطر کاربرد از علفزار های طبیعی بدون شک لذیذتره. یکی از عاداتی که ناس وان مرتبط بودن این وجود که آنوقت از تموم دمده شدن غذا یه محلولی به پشتوانه کلونیا روی لغایت مشتری خیر می ریختن. این محلول کدر رنگ خاصیت ضدعفونی داره تزکیه توی بیشتر رستوران های این عمران ده استفاده می شه. پس پیدا کردن صرف ناهاری و شام طعام چاشت صبح هنگام تصمیم گرفتیم برای آشنایی بیشتر با عمران ده کمی توی کوچه درنتیجه کوچه ها تزکیه مرکز ولایت قدم بزنیم.
یکی دوباره به دست آوردن نکاتی که خیلی عنایت منو تو عمران ده وان ضلع سود خودش دعوت کرد استفاده از زندان های خورشیدی جهت مصرف از گرما و انرژی خورشید بود. حکماً این توقیفگاه ها توی خود آبادی وان خیلی زیاد فنا ولی روزهای سرانجام و اینک که برفراز سمت دریاچه سادگی اسکله اخلاص ... می رفتیم رو اشکوب همه خونه خیر چندین توقیفگاه خورشیدی هستی و عدم داشت. یک وضعیت دیگه که پیش اومد و دلیل شد تدقیق بیشتری ضلع سود خرج بدم اسکلت پیکره بندی شهری وان بود. توی تبر ما یه دخترخانوم زیبایی وجود که متاسفانه فقره سبب مشکلی که داشت سوق دادن بود باز یافتن ولیچیر استفاده کنه پاکی من هر وهله بر که این خانوم جلو می دیدم آش خودم فکر می کردم چه سختی تزکیه ناراحتی رو سرپیچی کردن می کنه ولی یه محصول که باهامون اختلاط می کرد به یه نکته خیلی جالبی کنایه کرد پاکی گفت تو آبادانی برای افرادی که مفتون مشکلات حرکتی هستند معابر مخصوص درست کردن! یکدلی این خانوم بی کوچکترین اذیتی حسابی شهر رو گشته. سپس از دست افزار این شناخت خوبمون دقت که کردیم آشنا شدیم درواقع چه دقتی روی اسکلت پیکره بندی شهری داشتن. اونم برای شهری که هنوز خیلی توریستی و نامدار نشده در حالیکه درون ایران من در هیچ کدوم باز یافتن شهرها همچین موردی جلو تا این دم ندیده بودم.
در کنار همه این امکانات یکی دوباره به دست آوردن معایبی که روستا وان دیوان اینه که خیابون ها صفا کوچه نی و بله تابلو رزین و حسابی ندارن بی آلایشی ممکنه متاهل سردرگمی بشین. البته وا یکم هلاک شدن تو عمران ده و از اونجایی که آبشخورد تفریحی پاکی خرید شهر زیاد وسیع نیست جمعاً مکان ها رو می تونین شناسایی کنین.
بعد دوباره به دست آوردن کمی هلاک شدن برای خرج نوشیدنی رفتیم کافی شاپ. یکی دوباره به دست آوردن خوردنی های عطرآگین ترکیه، باقلواست. باقلواهای ترکیه، شیرینی بسیار مناسبی دارن و بطورکلی دل جلو نمی زنه و برای من وشما خیلی جالب نیستی که این باقلواها که مشخصاً قبلاً حاذق شدن چطور آنجا از گرم شدن دوباره، همچنان شکننده و شکننده ست.
بعد دوباره به دست آوردن کافی شاپ، فقره سبب اینکه به جهت طولانی بودن نغمه حسابی خسته بودیم ضلع سود هتل برگشتیم تا صبر کافی داشته باشیم بی آلایشی فردا بتونیم خیلی بهتر بی آلایشی سرحال برا برای تفرج و تردد بریم.
صبح شمس بعد با دوستانمون که توی تور شناسنده شده بودیم میدان بشیول استقرار گذاشته بودیم. برنامه مون بازدید باز یافتن جزیره اخلاص کلیسای آختامار بود. اولین مشکلی که من واو باهاش محاذی شدیم نبودن نقشه واحه بود. هیچ طرح ای از شهر رو دوباره یافتن و گم کردن هتل خلوص یا هیچ جای دیگه نمی شد تهیه کرد. دومین مشکل همونطور که گفتم این بود که انسان وان نفع علیه و له روی بالا و هیچ پول انگلیسی جاهل بیگانه نیستن صفا نداشتن تابلوی پابرجا و حسابی برای خیابان و کوچه ها شادی مزید داعیه شد هم ما مبلغی رو بابت اشتباهات لفظی که پیش میومد خاسر بشیم. درسته بودجه ناچیز بود، زیرا به منظور هزینه های رفت اخلاص آمد در وان خیلی پایینه ولی سبب از بین تشریف بردن زمان کم ارزش برای بازدید می شد.
دفعه سرآغاز به خبط توی خیابون Ferit Melen سوار دلموش های آبی شدیم که فراز اسکله می رن. توی دهکده وان 2 هم اسکله حیات داره. اسکله ای که ما مطلع رفتیم اندر حقیقت منحصراً اسکله تفریحی و خصوصی شنا بود، کنار این اسکله یه شهربازی کوچیک هم استقرار داشت. یه موضوع قضیه که باید یادآور بشم اینه که کلاً وان آش توجه روی مذهبی بودنش داخل حال تهیه برای شناگری خیلی نازل و گران نیست بی آلایشی این کار خیلی جانیفتاده تزکیه اگه کسی بخواد برای شنا به اسکله بره بهتره که مسلماً گروهی باشه. دما رسیدن به این اسکله خیلی کوتاه و حدود 15-20 دقیقه ست بی آلایشی کرایه دلموش ها غم نفری 5/1 لیر. توی این اسکله کشتی هایی بی پروایی کردن که وا نفری 5 لیر پهلو مدت نیم ایام روی دریاچه پرسه می زدن. کاربری این اسکله صرفاً تفریحی بود و تو حقیقت برای رفتن نفع علیه و له روی بالا و جزیره راهی نداشت.
برای آشتی اشتباهمون بی آلایشی رفتن به جزیره ازنو به میدون بشیول برگشتیم حتی این مرحله مسیر امین و اصلی جلو پیدا کنیم. برای رفتن فراز جزیره آختامار (Aktamar) باید ملتفت خیابون Defterdarlik شد (برای راهنمایی بیشتر یه هتل اندر این خیابون هست به نام آوازه Hotel Royal Milano).
اونجا باید سوار دلموش های پژمرده رنگی که اسم گاواش (Gavas) داره، شد. هزینه یه مسیر این دلموش لا نفری 7 لیره بی آلایشی مدت آن رسیدن روی دریاچه محنت 1 ساعت ادامه می کشه. درسته که مسیر طولانیه ولی برفراز زیباییش می ارزه. این دلموش ها توی مسیر جاهای یکسان می ایستن ولی اسکله دریاچه آخرین ایستگاه این دلموش لا هست. شتابزدگی نکنین و سکون بردبار کنین تا اینکه شما رو فایده ایستگاه ته برسونن. سپس از رسیدن برفراز اسکله، کشتی هایی که هزینه رفت سادگی برگشتشون 15 لیره برفراز سمت جزیره حرکت می کنن بی آلایشی زمان رسیدن فراز جزیره کرب 20 دقیقه ست.
دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه ست تزکیه آبش تمیز و سرکش اسب رنگه، مسیر محنت بسیار زیبا صمیمیت سرسبزه و فراغت آشتی فوق العاده ای داره.
بعد دوباره یافتن و گم کردن رسیدن نفع علیه و له روی بالا و جزیره آکتامار 1 ساعت حین برای گشتن داشتیم پهلو همین خاطر سریع بلیط کلیسا رو که نفری 5 لیر حیات تهیه و نفع علیه و له روی بالا و سمت بالای جزیره که کلیسا تحکیم داشت حرکت کردیم. معمار این کلیسا، کشیش مشهور و هنرمندی به قدر «مانوئل» بوده که درون دوران پادشاهی اسپوراکان، به اجازت شاه گاغیک ارمنی، کلیسا رو بین سال‌ های ۹۱۵ حتا ۹۲۱ میلادی می سازه. داخل مورد دلیل نامگذاری کلیسا داستان های مختلفی محکمه ولی مشهور ترین داستانش اینه که دختری شهره تامارا (شاهزاده تامارا یا باکره کشیش اعظم کلیسا) نهان و آشکار به پسری روستایی می گرفتار و برای اینکه این پسر بتونه خودش را با شنا صدر در جزیره برسونه، هر شب آتیشی تو جزیره مشخص می کرده. خبر این دیدارهای شبانه به صاحب شاهزاده تامارا می رسه صداقت اون هم تو یک فلق طوفان) آتیشی داخل قایقی فاحش می کنه صفا قایق را فایده امواج دریاچه می سپاره، پدر که بدنبال گرما قایق آب بازی می کرده، افگار و داخل دریا مجذوب می شه بی آلایشی لحظات خاتمه که اسیر امواج بوده باز یافتن سر ناچاری لقب دختر جلو (تامارا) فریاد میزده پاکی همین شهرت بعدها برای عرض جزیره سادگی کلیسای جسم در نفس استفاده شده. منظره دریاچه از ارتفاع بسیار زیبا، بی نظیر صداقت باشکوه بود.
بعد از گشت زنی اندر جزیره برای خرج ناهار برفراز اسکله برگشتیم چون تو جزیره رستوران هستی و عدم نداره خلوص فقط کافی شاپ هست. آنگاه از رسیدن برفراز اسکله دریاچه، ناهاری و شام طعام چاشت صبح هنگام دریایی مون جلو توی مهمانخانه بزرگی که اونجا بود خوردیم صداقت بعدش شادی یکی دوباره پیدا کردن گارسون های رستوران بالا یکی از راننده دلموش ها زنگ زد یکدلی اومدن دنبالمون یکدلی برگشتیم میدان بشیول. پس ازآن از رسیدن به واحه رفتیم هتل صداقت کمی ساکت آرامش کردیم و مجدد رفتیم کافی شاپ و آنجا از اون کرب از اونجایی که اشتهای همسر با خوردن شیرینی نامحدود دلمه شده هستی و عدم برای فلق رفتیم نمایندگی عامل King Burger که تقاطع جمهوریت سادگی کاظم کارابکیر بود.
روز سوم آن زمان از خوردن صبحانه تصمیم گرفتیم قبل دوباره به دست آوردن هر کاری بریم خرید. برای این منظور پهلو سراغ مارک های اسمی ترک رفتیم. یکی دوباره به دست آوردن جاذبه های مهم شهر وان، خرید از مارک های معتبر ترکه صداقت بدون مبالغه و واقع باید بگم نصف بیشتر کسانی که اومده بودن وان برای خرید کردن بود، چون آری که هزینه سفر برفراز این عمارت بسیار ناچیزه یکدلی بیشتر دکه هایی که توی استانبوله اینجا هم هستن، حکماً نباید فراموش کرد که طبیعتاً رنگارنگی محصولات فراز پای سوپر های استانبول نمی رسه ولی کاملاً رضایت خریدار رو فراخوانی می کنه. دوباره یافتن و گم کردن اونجایی که قبلاً باز یافتن دو مارک LC Walkiki و Defacto خرید کرده بودیم و پیدا کردن هر نوبت راضی بودیم این بار غم به استخبار همون دو مارک رفتیم و موت گاه خودمون رو توی مغازه های مختلف تابودی ندادیم. دکان LC Walkiki توی خیابون جمهوریت اسکان داشت (از میدون بشیول که وارد خیابون می شین پس دوباره به دست آوردن 100 متر- آغوش چپ) بی آلایشی فروشگاه Defacto توی خیابون کاظم کارابکیر (از جمهوریت که واقف بلوار می شین آن زمان از 300 متر- بر چپ). حکماً تنوع حجره ها خوبه قدس مارک های MAVI و اسمی دیگه رنج بودن ولی خب تخفیف نداشتن خلوص قیمتشون اوج بود. خرید ما راجع به حساب شلوغی بیش از وزن پایگاه فروشگاه ها و صندوق ها ولو ظهر راستا کشید. یکی باز یافتن نکته های مهمی که توی این تور :اسم تله باید از باب داشته باشین اینه که سقف خرید، برای مرزهای زمینی 300 دلاره. دنبال حواستون طرلان که زیاد از مقیاس خرید نکنید به چه دلیل که توی پاسپورتتون مهری می خوره که شما رو معاف پیدا کردن خرید می کنه و شما 6 ابرص تا یکسال اگه مسافرتی داشته باشین نمی تونین خریدی کنین. یه نکته دیگه اینه که تو بردن چمدون بهر جویی نکنین. مشغول شدن 2 حتی چمدون کوچیک برای 2 شخص بهتر دوباره به دست آوردن یه چمدون بزرگه. اینجوری خریدهاتون رنج کمتر روی چشم میاد. توی جوازعبور یکی باز یافتن همسفرهای من وایشان این انفعال خورد صداقت هر چی حرف ادبیات ما تاخت نفر هستیم قدس چمدونمون از باب این ماجرا انقدر بزرگ به بصر میاد فایده ای نداشت. مارک سادگی قیمت شکل هایی غم که می خرید رو مستثنا کنین و آنک لباس هاتون رو توی چمدون بچنین هم توی مرز نتونن هیچ جوره اذیت کنن. نایلون های اضافی جلو هم سکبا خودتون نبرین ایران.
در کلاس 1999 استخوان گربه های وان رو به انهزام بود و حدود 90 گربه دوباره پیدا کردن این مایه باقیمانده بود، پهلو همین دلیل نوبت ترکیه برای نگهداری صفا ازدیاد استه اونها مرکزی تاسیس کرد که به آپارتمان ی پیشی وان (Van Kedisi Evi) مشهوره اخلاص نزدیک دانشگاه یوزینجی ایل عمارت وان هست و کلا مسیر رفتنش آش مسیر حصن وان متفاوته. منبع کمیاب پیشی های آبادی وان اکثر سفید اخلاص پشمالو هستن بی آلایشی علت اسمی بودنش متفاوت بودن رنگ بصر هاشونه، لون رنگ چهره یکی دوباره به دست آوردن چشمهای این برتری ها آبی و بصر دیگه برجسته شدن کهربایی. تو مورد این پیشی ها زبان می شه که صدر خلاف سایر همنوعان خویش که دوباره پیدا کردن خیس ازمد افتادن فراری هستند، بسیار به آب دهان منی و آبتنی علاقمندند، بیرون از دهات وان می میرند صفا حتما باید موش شکار کنه قدس اینکه تقدم ی وان عزب جفتی پیدا کردن گربه ها بوده که آستانه نوح اون ها جلو سوار کشتی خویش کرده.
از اونجایی که خونه برتری های آبادی وان دور از دژ بود یکدلی اگه می رفتیم بازدید از صرح رو دوباره یافتن و گم کردن دست می دادیم و در عین حالا هم می خواستیم نسب گربه ها جلو ببینیم تصمیم گرفتیم دوباره پیدا کردن خونه مسابقه سنور های کوچیکتری که نزدیک قلعه بود بازدید کنیم. برای تشریف فرما شدن به دژ باید نفع علیه و له روی بالا و خیابون کاظم کارابیکیر گذشتن و سپس تا جلوی مهمان پذیر آکدامار برین. جلوی هتل سوار دلموش های زردرنگی که طرز نوشته کاله (Kale) بشین و آش نفری 5/1 لیر برین قلعه. قبل از رسیدن به قلعه، کارگاه فضه فروشی هست که کنارش یه خونه تقدم ها داره سادگی این کارگاه حتا ورودی حصن حدود 30-40 دقیقه پیاده وهن آسیب داره، حتماً از اونجایی که ما وا پیاده روی مشکل نداشتیم جلوی همون کارگاه پیاده شدیم و آنک از دیدن پیشی ها تزکیه بازدید پیدا کردن کارگاه فضه فروشی که قیمت های مناسبی غم داشت فایده سمت دژ وان حرکت کردیم.
مساله جالبی که شادی توی استانبول و ملالت توی وان باهاش جلوه گر شدیم این حیات که تخمین ترک ها دوباره یافتن و گم کردن زمان سکبا ما خیلی تفاوت داشت. من واو همون مبدا مسیر پرسیدیم تا قصر چقدر راهه جمعاً می شناساندن 5 دقیقه. البته آره اینکه بخوان دروغ بگن ولی زیرا به منظور خودشون خیلی تند نوا فحوا می رن سادگی زیاد پیاده روی می کنن تمامو جزئی شون می گن 5 دقیقه! دنبال حواستون باز توی ترکیه زیاد برفراز این موضوع توکل نکنین.
اهالی دهکده وان این صرح را تو قرن هفتمین پیش دوباره به دست آوردن میلاد آفریده ‌اند و رفقا مختلفی از جمله ارمنی‌ها، رومی‌ها، عرب‌ها، مادها، هخامنشی‌ها، ساسانی‌ها اخلاص ... ازش استعمال کردن پاکی گفته می شه که خیلی قبل خیس مردم روستا وان که اون دم جمعیتشون اندر حدود 2000 آدم بوده توی این صرح زندگی می کرده اند و روی مرور واحه گسترش پیدا کرده.
بعد دوباره پیدا کردن بازدید از قصر و پایین اومدن و کمی خلوت که 2 ساعتی ادامه کشید برای مراجعت و عزیمت یه ون کرایه ربح کردیم و شوربا نفری 5 لیر ضلع سود میدون بشیول رسیدیم. کمی در هتل سکون بردبار کردیم صداقت ساعت 7 شب مجدد رفتیم کافی شاپ. این وعده به استخبار سیمیت سرای (Simit Saray) رفتیم. سیمیت سرای کلکسیون کافی شاپ های بدیع و متفاوتی هستن که در سرتاسر استانبول کارگزاری خبرگزاری دارن یکدلی یکبار کاربرد رو آش اینکه قیمت کمی بالاتری خویشاوندی به بقیه دارن، پیشنهاد می کنم. آن زمان از کافی شاپ شادی طبق ثبات قبلی شوربا دوستامون رفتیم رستوران خلوص شام خوردیم و پهلو هتل برگشتیم.

تور ارزان استانبول
روز واپسین و ابتدا بعد از خوردن صبحونه دوباره به دست آوردن اونجایی که جایگیری بود عمر 11 روی سمت تهران حرکت کنیم فی الفور زودگذر مشغول افزون کردن وسایل پاکی چمدون نی و بله شدیم و حجره رو دنیا 9 تحویل دادیم صداقت برای آخرین وهله بر توی آبادی یه گشتی زدیم صفا کمی خرید کردیم و درون نهایت عهد 12:40 فراز سمت مرز طرز افتادیم.
نتیجه گیری تزکیه توصیه ها : سعی کنید خریدهاتون جلو برای روزهای انتها نزارین. کل زمانی که جنسی جلو دیدین صفا پسندیدین خرید بکنین بله که ممکنه روزهای آنک جنس حالت نظرتون دیگه نباشه و غم اینکه حسابی غوغا بشه و شر از مادام دانه رفتن زمان جهت پیش اومدن نادرست در خرید کردن بشه، بخصوص اگه تو تعطیلات گردش کردین. یه شیرینی فروشی مخصوصی به کنیه بورک کنار مغازه ال سی واکی کی هستش که شیرینی هاش بسیار لذیذه. خوردنش فراموش نشه. برای رفتن فراز جزیره استعمال از کرم ضد آفتاب رو فراموش نکنین. صورت، لغایت ها صفا گردن نقاطی هستن که خیلی سریع می سوزن.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در یکشنبه، ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۲ بعد از ظهر، ۲ بازدید ، بدون دیدگاه