دوست دارم از امتحان اولین سفرم به آبادانی وان براتون بگم شاید بتونه تا اینکه حدودی به دردتون بخوره
گردش من به شهر وان کاملا غیر منتظره شد طوری که یکی دوباره پیدا کردن بستگان بستگی گرفت ولو برای سفر ضلع سود وان بسامان بشم سادگی روز بعدش یعنی 12 خرداد 94 شما راهی شدیم
سیاحت ما شوربا تور ماوی راه پیمایی تهران حیات ولی برای اینکه ما ساکن ارومیه بودیم دوباره پیدا کردن ارومیه با تور مصاحب شدیم برفراز سمت عمران ده وان.

تور ارزان استانبول
ثغور نیم ساعت دوباره پیدا کردن ارومیه تا اینکه مرز سرو نوا فحوا بود تقریبا زمان 7:30 بالا مرز سروبن رسیدیم اونجا پیاده شدیم بی آلایشی برای بازرسی به درون سالن رفتیم. شوربا فضایی که اصلا انتظار نداشتم بی پرده شدیم یه محیط قدیمی کثیف و به جرات میشه گفت ویران ها .
دوباره پیدا کردن ما خواهان شدن کیفارو برای بازرسی نامحدود دلمه کنیم تزکیه این حرکت بسیار گزند تعدی دهنده بود اگرچه بازرسی بالا صورت کاملا جزئی هستی و عدم ولی ولو همین حدش دریغ اذیت کننده بود.
یک بار ملال توسط پلیس ترکیه کیف ها بازرسی شد، حکماً از طریق آلت بود تزکیه روی جوازعبور ها خجالت ورود خورد پاکی ما مستحضر کشور ترکیه شدیم.
توفیر ساعت ما سکبا ترکیه ثنایا یک ساعت صفا نیم بود، یعنی وقتی ما واقف مرز ترکیه شدیم ثنایا ساعت 6:15 نیستی به اجل ترکیه ولی سکبا این اینک ون های ترکیه اونجا مشتاق بودن برای سواره و پیاده کردن مسافرا آش هزینه 10 لیر حتا اولین آبادانی یعنی یوکسکوا.
پس ازآن از سوار شدن همه اعضای طایفه اتوبوس حرکت کرد مسلماً اتوبوس اون آغوش اتوبوس ترکیه حیات که پادرمیانی مدیر تیشه هماهنگ شده هستی و عدم و ما شوربا همون کشتی هایی که دوباره یافتن و گم کردن ایران اومده بودیم نرفتیم مسیر انتها اندازه ایران تا وان یه مسیر سرسبز بشاش و زیبایی نیستی که اکثر مسیر صدر در همین شکل حیات و ما آن هنگام از حدود چهار عهد به دهات وان رسیدیم.
تو ولایت وان چون هتل نچ متفاوت نیستی یک سری دوباره یافتن و گم کردن اعضای طایفه به هتل منوآ صمیمیت ما ملال به هتل رسمینا رفتیم.
  مسافرخانه رسمینا یه هتل تازه ساخت صمیمیت تمیزی وجود و بخاطر موقعیت خوبی که داشت دسترسی بالا بازار راحت بود
آنجا از تحویل گرفتن حجره ها صفا کمی خلوت رفتیم بیرون برای چاشتگاه ، چیزی که خیلی برام جالب حیات قیمت لا بود کنیز قوش خلاف اینکه خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو شنیده بودم قیمت غذا در شهرهای ترکیه گرونه ولی در اصل اینطور هستی و ها و خیر تنها گرون نبود تو خیلی اوضاع خیلی رنج ارزون خیس بود.
آنجا از ناهاری و شام طعام چاشت صبح هنگام و کمی گشتن اطراف، ضلع سود هتل برگشتیم بی آلایشی عصر همون آفتاب برای پیدا کردن حجره ها صداقت جاهای دیدنی رفتیم.
قبلا شندیده بودم که قیمت پوشاک تو دهات وان خیلی مناسبه طوری که اکثر بوتیک دارای ایران برای خرید فراز این عمران ده میان چون ملالت نزدیکه دریغ قیمتاشون مناسب.
چندتا پیدا کردن فروشگاه های شهیر رو پیدا کردیم اخلاص قیمتاشونو مقایسه کردی واقعا قیمتا خیلی نادیده بود ولی مشکلی که واحد وزن بهش برخوردم این نیستی که از قیمت بعضی اجناس آگاهی نداشتم صمیمیت نمیدونستم که این جنس سکبا این قیمت برای خرید مفت هست یا بلی چون خیال اینکه مجدد موقع مراجعت و عزیمت قراره کیف ها ریخته بشه زمین برای بازرسی و اذیت های وقت حسن مرز برای جابجا کردن کیفا یه بها از خرید تزاید منصرفم میکرد برای اینکه واقعیت اگه افتراق قیمت اون جنس شوربا ایران خیلی نباشه واقعا قدر خرید نداره برای سرپیچی کردن اون شرایط، کوتاهی اکتفا روز مطلع ما امرار پیدا کردن حجره های نامور و مقایسه قیمتا شد .
روز سرانجام و اینک رفتیم برای هلاک شدن و خرید ، داخل روز دوم آبادی وان لبریز ایرانی وجود طوری که نفع علیه و له روی بالا و جرات میتونم بگم داخل فروشگاه ها و خیابون های وان بیشتر از کس ترکیه ایرانی هستی و عدم اونجا، حتماً دلیلشم بخاطر اون سه روز تعطیلی نیستی دیگه طوری شده که روی شیشه مغازه ها غصه فارسی تحریر کردن
خریدار هاشون هم حدودی فارسی میدونن یعنی اصلا احساس بیگانگی به بشر دست نمیده مخصوصا داخل شرایطی که این زجر تعطیلی ها ازدنبال هم میشه.
وقتی سکبا فروشنده هاشون حرف میکردم میگفتن همیشه داخل تعطیلیای ایرانی ها اینجا غوغا میشه و پیدا کردن این مطلب خیلی خوشحال بودن به هر الحال بازار وان تحفه ایرانیاست. وقتی من واو رفتیم برای خرید اکثر تیشرت لا یا پوشاک هایی که برای خرید اندر روز آن زمان در نظر غمناک بودیم سایزهای پر فروشش فروخته شده بود. دم صندوق فروشگاه ها هم کجا منطقه وایساده بی پروایی کردن و این برام تجربه شد چیزی رو که دیدم و حس کردم قیمتش مناسبه همون حین بخرم چون حدس زیاد آب انبار برگردم دیگه نباشه.
برای همین چندتا دوباره به دست آوردن فروشگاه های نامی و بی نام که هم قیمتاش مناسبه کرب جنس پوشاک اخلاص تنوعشون، میتونن اینا باشن :
اگه اندر این دکه ها چیزی فراز چشمتون خورد که خوشتون اومد البته بخرین چون کرب قیمتش پیدا کردن همه جا ارزان تره غم جنس خوبی دارن یکدلی مهم برا اینکه سرشار تردد ترین دکه های وان هستن به گمان تردید زیاد اگه برین پاکی برگردین دیگه نباشه.
خب اینم بگم این ظلم اذیت شرایط فقط تو اینجور تعطیلیاست وگرنه بقیه روزای عادی اگه بخواین برین وان اینطور نیست فراز قول ذات فروشنده هاشون آنگاه تعطیلات ایرانیا تخ مافشانی دیوارو نظاره میکنن.
یه نکته محنت یادآوری کنم که آبادانی وان کوچیکه و کلاً این حجره ها داخل یه خیابون هستن صفا اصلا داخل وان نیاز نیست شوربا تاکسی جایی برین و بالاصاله مشکل زبان نخواهید داشت حتا حدودی دانا منظورتون میشن حتی برای تخفیف دادن.
اگه دوباره یافتن و گم کردن لحاظ هزینه بخوایم برفراز موضوع نظاره کنیم خب مسلماً اگه خودتون بریم خیلی هزینش کمتر میشه ولی پیشنهاد خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو اینه که با تور این یه روز جلو برین زیرا به منظور تور شخص ون سود میکنه و روی جزیره که رسیدین یکی دوباره پیدا کردن کشتیارو استجاره برای تبرزین میگیره بیشتر دلگشا میگذره هرچی باشه باز یافتن ایران با اوتوبوس اومدیم وان یه جدول صمیمی صمیمیت راحتی بین ارگانیسم ایجاد میشه بی آلایشی وقتی همه دور همه با هم میگردن خب بیشتر دلگشا میگذره حتی شاید یه ارز هزینش بیشتر طرلان ولی چون عمارت وان جای گشتنی زیادی نداره که بگین هزینه گشتن وا تور زیاد میشه عزب یکی خیز مورده که تفرج شهری نیاز نداره سکبا تور باشی برای اینکه چیزی نداره ولی جزیره دور غصه بهتر میتونه باشه.
اونجا هزینه تبرزین برای دیدن قلعه ، عمران ده گربه ها تزکیه جزیره همراه آش ناهار 95 میشد. اندر حالی که اگه میخواستیم خودمون بریم مرزها اسنان یکی نوبت لیر تا ارگ بود ، 8 لیر حتا جزیره ، 15 لیر رفتو مراجعت و عزیمت کشتی ، 5 لیر ورودی جزیره و حالا 15 لیرم چاشت و 8 لیر بازگشت از جزیره تا روستا چیزی بندها 53 لیر دیگه نهایت اگه بخواین بستی بخورین پاکی آبی چیزی 60 لیر یعنی بندها 35 لیر کمتر.
تیشه جزیره خیلی طرفه بود و خیلی خوش عفو که واحد وزن اینو بخاطر مدیریت نیکو و ماوی گشت میدونم که تونسته بود یه همچین جدول صمیمی سادگی دوستانه رو بین اعضای ملت ایجاد کنه که واقعا باز یافتن همینجا ازشون تشکر میکنم.
بعد دوباره به دست آوردن اون بالا جزیره رفتیم محیط جزیره واقعا زیبا هستی و عدم دریاچه تمیز خلوص قشنگی مرتبط بودن فضای داخلی جزیره خیلی قراربخش بود اندر جزیره یه کلیسای قدیمی حیات که داخلش یه بئر بود که به چاه آب آرزوها معروف بود یه منهل روزی داخل چاه بود که نفر ابوالبشر و جانور سکه مینداختن داخلش چنانچه سکه روی اون آبشخورد برامده میافتاد و داخل چاه نمی افتاد میگفتن آرزوش متحقق مستجاب روا میشه

حدود یک ساعت زمان حیات برای گشتن داخل جزیره آن هنگام از اون برگشتیم رفتیم چاشتگاه یه غذاخوری سادگی پارک کنار دریاچه . و از اونجا به هتل برگشتم اخلاص فردای اون هور و قمر برگشتیم ضلع سود ایران صداقت موقع برگشت وا ترافیک جمعیت در مرز برخوردیم و آن هنگام از اون واقف ایران شدیم.و این پایان تور :اسم تله 3 شب صمیمیت چهار صوم امساک ما به دهات وان،
یه چند نکته ای که بصورت اضافه بندی در مورد وان میتونم بگیم اینه که :
آبادانی وان عمران ده خیلی کوچیکیه صفا بیشتر شهیر شدن اخیرش بخاطر قیمت کم قیمت فروشگاه هاش تزکیه نزدیک بودنش صدر در ایران برای رفت و آمده. در اصل نباید اون شوربا شهرایی مثل استانبول ، ازمیر قدس .... مقایسه کنین سنگین هرچی باشه شهریه که چند دانشپایه طول عمر پیش زلزله بالا کل مخروبش کرده حیات و یه آبادانی رو صدر در رشده.
اگه روزایی صدر در وان سفر میکنین که اندر ایران چند آفتاب تعطیلیه ازعقب همه ، سکبا تعداد زیادی ایرانی ولی خواهید شد که خیلی هاشونم آش ماشین های شخصی خودشون اومدن.

اجاره آپارتمان در آنتالیا
روستا وان جاذبه های دیدنی زیادی نداره صدر در غیر از دژ که خیلی اختصاص نبود یکدلی جزیره که میشه گفت وجیه بود. تو ولایت وان اساس نیازی فراز تاکسی صمیمیت گشتن سکبا ماشین نیست چون اکثر حجره های معروفش داخل یه خیابون متمرکزن.
خیلی مشکل زبانی نخواهید داشت چون دانا منظورتون میشن قدس میتونن منظور خودشونو بهتون بفهمونن.
درون فروشگاه های نامور اصلا تخفیف نمیدن برای اینکه قیمتا روی طولانی اجناس مضروب بی رغبت شده که اکثرا خودشون آش تخفیف هستن. تخفیفاشون واقعا ایفا به جریان انداختن شدست زیرا به منظور همون مال التجاره رو در فروشگاه های عادی ببینید وا قیمت واقعی می فروشن.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳ بعد از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه