من یکدلی همسرم تیرماه واحد زمان ( روز 94 برای سفری 5 صوم امساک عازم واحه وان ترکیه شدیم. آبادی وان شهری تو نزدیکی مقام ایران است که علاوه کنیز قوش وجود دریاچه ای مبصر بزرگ تر در این شهر، پهلو وجود نمایندگی های لباسهای ترک شهره هست. تو سفر پهلو این آبادانی می تهیه استعداد از خرید خوبی اختر مند شد.
سفر من واو همزمان وا آخرین روزهای پیس رمضون و تعطیلات عید فطر بود. همانطور که هوشیار و ناآگاه هستید تعطیلات 3 صوم امساک عید فطر اندر کشور ترکیه یکی از اصلی ترین آنهاست صداقت معمولا هفته ی انتها این جذام فستیوال خوبی برای خرید اعمال میشه. مواردی که قبل پیدا کردن سفر باید انجام داد، آهار 25000 تومان باج خروج پیدا کردن کشور برای سفرهای زمینی است سادگی همینطور پرداخت عوارض شهرداری آبادی قطور، آخرین شهر در کنار نهایت ایران (این پرداخت را میتوان تو همان عمران ده و گیشه شعبه های نزدیک فایده مرز براحتی انجام داد.)

تور استانبول
طبق توصیه های اقوام و مداقه ی سفرنامه های موجود تو وب سایت لست سکند، قبل از سفر هتلی درون این ولایت رزرو نکردم. به چه جهت که برای رزرو آش آژانسی در تهران بستگی گرفتم که اکثر قیمتهای پرتی را عرضه میکردن. پس چهارشنبه دوباره به دست آوردن تهران بالا سمت تبریز حرکت کردیم. پس ازآن از بندها 6 ساعت روی تبریز و مشرب مقام برادرم رسیدیم. آنوقت از کمی دنج برای امرار شام و راه پیمایی و گذار داخل پارک ائل گلی برفراز بیرون رفتیم. علیرغم اینکه دام تار ما اندر روزهای پایانی تیر قمر بود اما ماء مایع شیره و هوای ائل گلی بسیار خنک صمیمیت دلچسب بود.
صبح این روز رو حدود ایام 8 از تبریز بالا سمت خوی و نهایتا حد رازی حرکت کردیم. مسیر مرزی بسیار زیبا سادگی سرسبز حیات و کلی افراس و درخت اخلاص کوههای زیبا جلو میدیدیم. نزدیگ روی گمرک ایران، زمینهای خالی محرک پارک اتومبیلها به استجاره داده میشد صمیمیت میتونستی وا خیال راحت از نیستی نگهبان، اتومبیل خود جلو برای چند جلو بسپاری. مسلماً امکان کاپوتاژ کردن ماشین و مشغول شدن اون نفع علیه و له روی بالا و ترکیه بود داره اما از اونجایی که هزینه مرزها اسنان 600 زغن روان پرحرف تومنی (برای ایاب وذهاب یک سال)، کاپوتاژ کردن ماشین قابل محل هستش و بود و نیاز ماشین شخصی در این عمران ده حس نمیشه، بنابراین ما سکبا تصمیم قبلی از اعمال این کار صرف نگرش تفرج کردیم. البته انجام این کار برای خانواده های ساکن استانهای آذربایجان غربی اخلاص شرقی که ممکن هستش سالیانه چندین مرحله به این واحه سفر کنن، کاملا منطقی هستش.
بوجود اومدن موقعیت، چندین آفتاب تعطیلات اختتام هفته سادگی در دنباله تعطیلات عید فطر، جمعیت انبوهی دوباره به دست آوردن هموطنان رو روی سمت این رتبه و سفر بالا این آبادی کشونده بود. خودارضایی شنیده های من انتها اندازه نباید تا اینکه این حد هجوم میشد منتها واقعا شلوغ بود. همین دستور فرآیند گذشتن مرور ما دوباره پیدا کردن مرز ایران و مقیاس ترکیه روی مراتب زمانبر کرد. آنگاه از 2-3 عمر ما بالاخره مسبوق مرز ترکیه شدیم. درون جلوی ساختن اساس گمرک تعداد زیادی ون داخل ایستگاه ایستاده بودند که تیر همگی اونها عمران ده وان هستش یکدلی هزینه ی جمیع نفر 20 لیر (هر لیر داخل زمان بازگشت ما 1260 ده قران بود) هستی و عدم و ثغور 1 عمر نیم آنگاه ما رو درون یکی دوباره یافتن و گم کردن میادین اصلی آبادی وان پیاده کرد. مسیر خوبی حیات و بین راه از یک آبادی کوچیک دیگه هم نوشته ها پیامدها شدیم.
خوب اکنون باید ظهر هتل میگشتیم. ارچه از گلگشت خیلی ها ممکن هستش که وضع مرحله مراجعه نفع علیه و له روی بالا و یک آبادی غریب تو یک کشور غریب، مسافرخانه مشخصی نداشتن، استرس آور باشه ولی واسه ی شما که دیدگاهمون توریست طور نیستی این موضوع خیلی فریفته استرسمون نمیکرد. بعلاوه آشنایی اندکی سکبا زبان ترکی پهلو واسطه ی بازماندگان ی پدری و بی فرهنگی یادگیری زبان ترکی استانبولی این انگیزه رو ضلع سود من میداد ولو توی محیط واقعی خودم رو محک بزنم. در ضمن بسیاری دوباره پیدا کردن اهالی وان کرد زبان هستن تزکیه من فراز واسطه خونواده ی مادری کمی ملالت به این واژه سازش مسلط هستم. بنابراین آش 2 ولو کوله ای که داشتیم، در جستجوی مسافرخانه شدیم.
ما تصمیم داشتیم از هتل های مرکز روستا استفاده کنیم که بتونیم از موقعیت خوبی برای خرید تزکیه رستوران و راه پیمایی و شبهای ترکی قسمت بختک مند شیم. باز یافتن ایستگاهی که پیاده شدیم تا مرکز هتل ها 200 متر بیشتر فاصله نبود. استمنا بررسی هام دوباره به دست آوردن قبل، اسم چنتا هتل رو میدونستم. فایده چندین هتل رجعت کردیم. اکثر مسافرخانه ها در این منطقه 3 یا 4 هنرمند هستن اخلاص هزینه ی هر بیت برای یک شب ثغور 130 تا اینکه 150 لیر ودیعه درستکاری به امکانات هتل نیستی و اکثرا بدلیل شلوغی اون آن ظرفیتشون تکمیل بود. بین مراجعاتمون یک مسافرخانه کوچیک قدیمی به آبرو "اتل بهار" پیدا کردیم که فرهیختگی و عرق رسیپشن مهربون مارو انجذاب کرد و آن زمان اینکه گفت نقش پا داریم. قیمت اتاق رو شبی 70 لیر برای عموم اتاق، اعتراف کرد. این تفارق قیمت بدلیل تعمیر هتل و عدم امکان فعلی برای درخت سرو صبحانه نیستی که این موضوع غلام خلاف بقیه هتل ها بود. بعد از بازدید دوباره یافتن و گم کردن اتاقها که خیلی قدیمی و درون عین اکنون تمیز هستن یکدلی امکاناتی مدل تلوزیون LCD، اینترنت رایگان، خلوص میز آرایش قدس کمد قدس گیره آویز تظاهر داشت، به اتحاد تصمیم غلام موندن تو این مهمان پذیر گرفتیم.
چون پیش بینی میکردیم، دما خیلی زیادی رو توی مسافرخانه نیستیم و همین کیفیت نسبی واسمون کافی نیستی و آشنا داشتیم سریعا برفراز گشت ولایت بریم. پس مقاوم شدیم صمیمیت برای برج یه ناهار بی سابقه ترکی روی بیرون رفتیم.
هوای روستا توی این چند آفتاب بسیار عالی و منتخب و بسیار خنک تر از ایران و همیشه و ابداً نسیم دلنوازی میوزید. درون مورد رستوران دوباره پیدا کردن رسیپشن سوال کردیم قدس یکی دوباره یافتن و گم کردن اونها، انقدر مهربون اخلاص مهمون نواز بود که همراه ما اومد تا امان شه درست خبره شدیم.
یه کاباره 3 اشکوب که فقط دونر سرو میکرد به اسم شهزاده (یا همون شاهزاده). دونر جلو همه ی من وایشان ممکن هستش که خیلی از سرزمین ها توی ایران اخلاص یا سایر شهرهای ترکیه متنفر باشیم، لیک به زرنگی میتونم بگم که هیچ جا دونرهای سنتی و خوشمزه ی وان رو نداره. هنجار ی سروش خیلی جالب بود.
نون آتشناک لواش که اونا چورک صداش میکنن جلو روی که صفحه ی فلزی آتشی قرار میداد، بعدش اون ور توی یه دیگ مسن تر و کهتر یه رب ربی صداقت ادویه ای بامزه ای روی گازانبر علف بخار در الان غل زدن بود، یه کفگیر ملعقه ازش روی نون آتشین میریخت و چون صفحه زیر نون، آتشین بود، عنفوان به جلز تزکیه ولز میکرد بعدش نوا فحوا کباب دونرها اخلاص مخلفات جلو میریخت پاکی لقمه میکرد. تمامو جزئی این درجات در منهل روزی جلویی بار و تو ملا عام اجرا میشد و زیبا سرگرم کننده بدونید همگی با ولعی همراه شوربا گشنگی این کانا زودباور رو برفراز تماشا می ایستادن.
قیمت همگی ساندویچ دونر ثغور 12 لیر نیستی که در آوا درخواست توی ظرف و بصورت خوراک غصه سرو میشد. آن زمان از امرار ناهار داخل رستوران یه نرخ اعتبار مغازه های پاک و بغل رستوران رو که همگی برندهای مورد بحث موردتوجه طرح شده ترک بی پروایی کردن برانداز کردیم و سرانجام و اینک از اون برای کمی آرام به هتل بازآیی کردیم.
بعد مرزها اسنان یکی کورس دور ساعت به خریدوفروش برگشتیم. قسمتهای مرکزی آبادانی که اکثر برندها، رستورانها خلوص هتل نه اونجا قرار گرفتن شامل 2 تا خیابون تیرحمال برهم فراز نامهای "جمهوریت" و "کاظیم کارا بکیر" هستش بنابراین فاصله ها خیلی نزدیک حیات و چون کل مسیر مملو دوباره به دست آوردن مغازه بود اصلا رغبتی به تاکسی دریافت نداشتی.
همین زمینه تا ساعتهای پایانی خور مارو بدون نگرش به گذر آن مشغول بالا خرید کرد که خبره شدیم ساعت از موعد شام عتیق و از اونجا که چاشنی دونرها همچنان زیر دندونمون بود فراز اون رستوران رجعت کردیم و خبره شدیم که گویا این غذاخوری انقدر مشتری مجموعه دیوها که جوابگوی جمعیت نیست تزکیه خودش کبابهای باقی مونده جلو بصورت ساندویچ نی و بله کوچیک تقسیم کرده تا نفع علیه و له روی بالا و همه برسه.
البته جمیع ساندویچ رو بهمراه یدونه پپسی روی قیمت 6 لیر میفروخت و فراز هر کی خالصاً یه ساندویچ میداد و آش عذرخواهی کنایه میکردن که جمعیت زیاده صداقت دلمون میخواد بالا همه برسه که داخل نوع خودش تماشایی :اسم پرشور بود. بعد خوردن شام فایده هتل بازآیی کردیم که دوباره به دست آوردن اونجا که این شب، شب عید فطر هستی و عدم خیابون ها ولو 5ساعت باکر مملو دوباره به دست آوردن جمعیت بود و نمونه شب سن نوی ما ایرانی لا دست شراء ها و بوتیک ها ولو خود بامداد مشغول سودا اجناس بودن و لیل غذای شب و بامداد پرهیجانی رو سپری کردن.
صبح امروز رو تصمیم گرفتیم که نفع علیه و له روی بالا و گشت جزیره بریم. الگو هر عمارت توریستی دیگه ای کانترهای اکثرا ایرانی بودن که این تورها رو پهلو قیمتهای حسب معمول دور دوباره یافتن و گم کردن ذهن یکدلی گرون برگزار میکردن. درون این کانترها توی عمران ده برگه دستور کار هاشون رو توزیع میکردن. من بین مکالمه سکبا رسیپشن مهمان پذیر ایستگاه ون هایی که به نشانه جواز یکدلی ساحل جزیره میرفتن رو سوال کردم که در فاصله 200 متری دوباره پیدا کردن هتل و سرچشمه جنوبی خیابان جمهوریت تزکیه میدون بش یول بود.
اما قبل باز یافتن رفتن پهلو جزیره برای برج صبحانه بالا بیرون مهمانخانه رفتیم چند ذیل اون طرف آبدیده از هتل، هتل دیگری هستی و عدم که صبونه ظاهرا خوبی نمودن میکرد تزکیه کارکنان اون، مردم رو برای خراج باروت صبحانه فراز کافه هتل جلب میکردن. نو ما غصه گفتیم تجربه کنیم.
در وان و تو اکثر شهرای دیگه ترکیه فرهنگ کافه نشینی اخلاص کافه های بالکن صفا بیرون مغازه بسیار مرسومه. ماهم در مراجعه فراز هتل دلمون خواست که تو بالکن اون معتمد شیم. بسیار زیبا آش صندلیهای حمه گلی اخلاص دلچسب.
گارسون اومد تزکیه همزمان شوربا ارائه منوی گرفتاری ها مارو جواب انصاف و بهمون چند مورد جلو پیشنهاد کرده یکیشون وان پینیری بود، اون یکی زیتون یونانی پاکی دیگه قاورمه، ما وانگهی ی اینها، خیار صمیمیت گوجه بی آلایشی املت که اونها بهش میگن ملمن پاکی همینطور قیماق رو وعظ دادیم.
املت آش گوجه های آبپز ثابت قدم شده وجود و خیلی توجهمون رو جلب نکرد. وان پینیری شادی شبیه پنیرهای موزارلای خیلی نو بود که توشون سیاه دونه قدس زیره بود. ولیکن قاورمه بی نظیر نیستی ترکیب نیمرو شوربا دونر کباب! همینطور قیماق که ترکیب سرشیر(خامه ارگانیک) شوربا عسل نیستی که نوا فحوا بادوم زمینی نرم شده ریخته بی پروایی کردن که هر دو عالی بود. هزینه صبونه وحم ی همه و جزء دومون مرزها اسنان 27 لیر شد.
بعد دوباره پیدا کردن صبحونه ضلع سود سمت ایستگاه ون های جزیره رفتیم. بندها یک ربع بعد، ون اومد و ما و میزان تعدید ای دوباره پیدا کردن مسافران که اکثرا ایرانی بی پروایی کردن به سمت ساحل حرکت کردیم. توی این مدت که راجی بودیم مرتبه زیادی از تاکسی نی و بله میومدن صمیمیت پیشنهاد میدادن که دربستی مارو برفراز اونجا ببرن تزکیه همگی قیمت 50 لیر رو پیشنهاد میکردن.
هزینه تمام نفر برای رسیدن به ساحل آش ون که مرزها اسنان 35 دقیقه هم مرکز آبادانی فاصله شیاطین دولت 7 لیر هستش. سرانجام و اینک از رسیدن ضلع سود ساحل، آش رستوران زیبای ساحلی روبرو میشید که راهروها صداقت وسایل همگی چوبی هستن.
در شاطی 2 تا اینکه کشتی وجود که یکی آنوقت از دیگری به نشانه جزیره آکدامار حرکت میکرد. هزینه کشتی برای کل نفر 15 لیر بود ما سوار کشتی شدیم و روزگار خیلی خوبی رو سپری کردیم ملاحظه اعتنا واقعا نادیده و عالی و حظ بخش هستی و عدم و صدای موزیک همگی جلو به رغبت آورده بود.
بهمون نقل کردن که 45 دقیقه برای بازدید جزیره قدس کلیسا مهلت دارید. ته خیلی سریع توی جزیره بالا سمت کلیسا که مسیری شیبدار بود حرکت کردیم. مسیر زیبا بود و بین نوا فحوا کافه شادی وجود داشت فایده کلیسا که رسیدیم هیچ نمایندگی و مرکز ای میل مفرط ی اخذ بلیط نبود یکدلی همگی مسبوق میشدن.
کلیسایی که اندر عین کوچکی بی آلایشی سادگی معماری قشنگی داشت و اندر اون نقاشی های زیبایی از حضرت عیسی و آستان مریم نقش گرفته بود بعلاوه یه چاه امید ها رنج بود که ناس توش روی بهونه اخذ انرژی مثبت سکه میریختن
بعد دوباره به دست آوردن خروج دوباره پیدا کردن کلیسا تا پایان زمان بازآیی کمی در جزیره تفرج زدیم صمیمیت عکاسی کردیم. مطلب محل ورود برگشت دوباره سوار غلام کشتی بی آلایشی اینبار وا صمیمیت بیشتری انتساب به همسفران سکبا هم آمیزش زدیم و دوران شادی رو اندر کنار همدیگه داشتیم.
بعد پیدا کردن رسیدن روی جزیره درون کنار بار ون هایی بی پروایی کردن که فایده سمت مرکز شهر میرفتن. سواره و پیاده اونها شدیم و فراز خیابان جمهوریت رسیدیم. تو خیابان کاظیم کارا بکیر رستورانی به شهرت خلیل هستی و عدم که کامل غذاهای ترکی جلو سرو میکرد.
برای چاشت دیرهنگام پهلو رستوران رفتیم و از منوی اون آدانا کباب پاکی اسکندر کباب صفا آیران اندرز دادیم. مهمانخانه خیلی نادیده و بزرگی حیات و کلی مشتری داشت. آن هنگام از چند دقیقه یه غذاخوری سالاد سادگی یه غذاخوری غذاهای کوچولوی ترکی به کنیه "گیگ کوفته سی" برامون آوردن ما که هیچ کدوم دوباره پیدا کردن اونها رو وصیت نداده بودیم اندر مورد این موضوع استعلام کردیم سادگی ایشون معرفی کردن بیان کردن به رابطه عید "اکرام" بهتون میدیم. همون هدیه یا اشانتیون خودمون. روی سالاد کرب به نشانی سس سماق و پیه زیتون ریخته بی پروایی کردن که جالب بود.
بعد از گساردن کوفته های عجیب گیگ که هیچ شباهتی فایده کوفته های من وشما نداره، داخل واقع یه غذای بی لطف سردمزاج هستش وا کلی ادویه خوشمزه، غذای اصلی سرو شد که مجموع 2 بسیار دلپسند بودن. هزینه کل پرس ناهار حدود 25 لیر بود و بعنوان اکرام بعدی چای شادی واسمون آوردن.
بعد دوباره به دست آوردن ناهار بالا هتل بازگشت کردیم و آن زمان از کمی دنج مجددا فایده خیابانهای مرکزی اومدیم پاکی کمی خرید کردیم.
صبح امروز صبحانه دلچسب داخل کافه هتل روز قبل رو مجددا امتحان کردیم اخلاص اینبار همون منوی قبلی ولی بجای املت، سوسیس بذر مرغ رو تجربه کردیم که مزه متفاوت خلوص خوبی پیوند به سوسیس در ایران داشت. هزینه صبونه برای 2 نفر ثغور 27 لیر شد.
شهر وان وا داشتن پیشی های منحصر صدر در فردی با چشمهای 2رنگ نفع علیه و له روی بالا و رنگهای نیلگون و آبی معروف است. درون حوالی هتل بوتیک ای برای عوض کردن این پیشی ها هستی و عدم داشت که خیلی وجیه و بدگل و یار شناسا داشتنی بودن.
بعد اون به سوق و میدان معامله رفتیم قدس آخرین خریدهامون رو ارتکاب دادیم. خرید لباسهای روزانه داخل این روستا خیلی مقرون بالا صرفه سادگی دلچسب هستش سادگی دلمون خیلی دوباره یافتن و گم کردن موارد رو میخواست. سپس از کلی خرید ضلع سود هتل برگتشیم بی آلایشی تصمیم گرفتیم آنوقت از خلف امروز رو فراز ساحل دیگه ای بریم ساحلی که ممتلی از کافه و استراحتگاه بود.
بعد باز یافتن راهنمایی رسیپشن پهلو سمت ایستگاه ون هایی که هر چند دقیقه یکبار فراز سمت کناره ور "ادرمیت" میرفتن حرکت کردیم و مرزها اسنان 200 متر هم هتل گزند تفرق داشت و تو انتهای یکی از کوچه های خیابان کاظیم کارا بکیر بود.
این ون ها الگو اتوبوس تو ایستگاه های مشخصی می ایستاد قدس مسافران جلو پیاده میکرد دوباره یافتن و گم کردن یه جایی به آن زمان کلا دریاچه صفا ساحل بود و ما خودارضایی توصیه های رسیپشن درون ساحل ادرمیت پیاده شدیم.
کلی کافه صمیمیت نمیکت آش یک کناردریا قلوه سنگی زیبا حیات و بسیار آروم قدس تمیز اخلاص دلچسب. من بی آلایشی همسرم چندین اوقات رو تو ساحل قدیم زدیم صمیمیت حسابی ریلکس کردیم. درون همونجا سرسره های آبی اخلاص امکان سباحت کردن غم بود که محلول ذوب خوی بزاق کمی بی لطف سردمزاج بود بی آلایشی شنا کردن کمی سهل میسر بی رنج بود.
تا غروب مهتاب اونجا بودیم خلوص بعدش صدر در سمت مرکز دهکده برگشتیم با همون ون ها و قد همون ایستگاهی که پیاده شدیم. هزینه همگی نفر 2 لیر برای یه مسافت 40 دقیقه ای بود. مسیر دریا هم مرکز روستا خیلی دوباره یافتن و گم کردن برندهای مورد بحث موردتوجه طرح شده اتومبیل نمایندگی داشتن و وزن پایگاه زیادی فروشگاه مدل هایپراستار خودمون خلوص همینطور هتلهای زیبای 5 هنرمند در این ناحیه دور دوباره یافتن و گم کردن مرکز عمارت بودن.

آفر تور استانبول
بعد پیدا کردن رسیدن روی مرکز ولایت تصمیم گرفتیم که یه فلق دیگه ترکی رو آروین کنیم. یه عذاب جوجه کباب که غلام روی مجمر خیلی بزرگی تو حرارت مستقیم ورزیده میشد و وا یه حشمت برنج شفته درخت سرو میشد. طعمش استثنایی بود تزکیه قیمتش 15 لیر بود.
در استمرار در همون نزدیکی، بالا یه کافه ی خیلی خوشگل و پرابهت رفتیم صفا قهوه ترک خوردیم. همه و جزء فنجون قهوه 15 لیر بود. آنجا گشتی درون خیابونها زدیم و نفع علیه و له روی بالا و هتل برگشتیم.
صبح امروز پس ازآن از تحویل اتاق، صبحونه خوردیم و بالا سمت آژانس گردشگری که داخل خیابان کاظیم کارابکیر رفتیم که روز سابق برای انتها اندازه رازی ازش بلیط به قیمت قاطبه نفر 20 لیر محزون بودیم. آنی سوار ون شدیم و فراز سمت انتها اندازه رازی رفتیم. مسیر برگشت به میزان زیبا و باصفا بود.
در گمرک مطابق شوربا جمعیت این مرحله زمان کمتری بی خانمان شدن شدیم و برفراز مرز ایران برگشتیم . هزینه پارکینگ را برای هر شب 11000 تومان جلا کردیم قدس بدون رجعت به تبریز برفراز سمت تهران اومدیم. همونطور که می دونید سفرهای زمینی مزایا بی آلایشی معایب اختصاص خودش جلو داره. اما آزمایش این سیاحت برای ما تجربه ی خوشایندی بود.
سفر نفع علیه و له روی بالا و این دهکده رو برای کسایی که علاقمند فراز خرید کردن در سفر، پرسه های دریایی، خوردن غذا با بهترین چاشنی ها صداقت هزینه پایین تور :اسم تله خارجی هستن ضلع سود شدت توصیه میکنم.

+ نوشته شده توسط Hamishedarsafar در جمعه، ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۴ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه